Zoek MDM

Bulletin

Lekkage in de injectoren van 1.4 TDCI HDI-motoren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17461 door handmatig-mechanisch
Lekkage in de injectoren van 1.4 TDCI HDI-motoren Gepubliceerd door manual-mecanica
Nou, dat is het: deze motoren hebben dit probleem. Naarmate de kilometers verstrijken, beginnen de injectoren te lekken. Ze maken een geluid dat lijkt op een tuinsproeier – zoiets. De gassen en hun onaangename geur dringen de auto binnen, vooral als de motor stilstaat met draaiende motor, en als je de ventilator of airconditioning aanzet, word je direct vergiftigd. In de werkplaats vervang je de koperen pakkingen waar ze op zitten en de retourleidingen, enz., maar na korte tijd zijn ze weer normaal, tenminste die van mij. Als iemand een goede oplossing weet, deel die dan met ons hier op het forum. Groeten. Oh!!! Ik was het bijna vergeten: deze motoren worden gebruikt in Ford Fiesta's en Fusions, Peugeot 206's en 207's, Citroën C3 en C2, Mazda 2's en nog een paar die ik me niet meer kan herinneren.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #18241 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Injectorlekken bij 1.4 TDCI HDI-motoren
Hallo, u kunt het beste bij de officiële dealer navragen of er sprake is van een technische wijziging of technische bijsluiter, zelfs als de garantie op het voertuig is verlopen. U kunt ook contact opnemen met de klantenservice van Ford of de PSA-groep.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #18454 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Injectorlekken bij 1.4 TDCI HDI-motoren
De injectorzitting waar de ringen op komen, moet met een frees worden gecontroleerd en de nieuwe ringen moeten worden gemonteerd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #18489 door handmatig-mechanisch
mmm lek in de injectoren het komt niet door het HDI systeem als de injector druppelt dan prikt hij door de zuiger

kijk als je hem vaak vervangt het probleem van de afdichtingen waar de gasretour naartoe gaat het betekent dat er te veel ontluchting is, dat wil zeggen, terugstroming van slecht verbrande gassen, wat 1 ding betekent de ringen zijn niet meer goed, afhankelijk van de mate van slijtage misschien gewoon polijsten en nu semi-hydraulisch of hydraulisch afhankelijk van de slijtage kun je jezelf redden als dat niet direct kan worden verholpen en de zuiger en ringen gemonteerd

zoals je weet bestaat perfecte verbranding niet behalve in theorie dat is de reden waarom er het probleem is van terugstroming van slecht verbrande gassen, deze terugstroming komt vaak voor, wat betekent dat er altijd een beetje is zelfs als het met het oog niet waarneembaar is het zal gebeuren, maar van wat je me vertelt is er te veel ontlucht

maar er kan iets anders aan de hand zijn de katalysator als die er is je zou ernaar moeten kijken misschien werkt hij slecht en recirculeert alle gassen, zelfs als ze ernaar kijken zullen ze beseffen als hij vol ringen zit omdat de katalysator praktisch kapot gaat,

ik zou niet uitsluiten Ik kijk naar de cilinderkop
en de bijbehorende pakking, want misschien is de pakking een beetje doorgebrand door de overmaat aan gassen.

Ook de slangen/leidingen die de gassen recirculeren, zijn een aandachtspunt. Misschien is er een lek.

Dat is erg belangrijk, want het kan schadelijk zijn voor je gezondheid en je portemonnee.

Groeten, ik hoop dat ik je beter heb kunnen helpen.
Ik zal je bericht een beetje volgen om te kijken of ik je beter kan helpen.