Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de afstemming van de Roland sh101...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar 1 maand geleden #53271 door handmatig-mechanisch
Roland sh101 tuning problemen... Geplaatst door manual-mecanica
Hoi,

ik heb mijn SH101 nu ongeveer twee weken en ik weet niet waarom, maar soms is hij vals en soms niet. Ik weet natuurlijk dat hij oud en analoog is, maar hoe hard ik ook aan de afstemknop draai, ik krijg hem niet goed. Soms lijkt een octaaf wel goed gestemd, maar naarmate ik verder op het klavier kom, raakt hij steeds verder ontstemd. Als iemand suggesties heeft, graag.

Help me alsjeblieft.

Ik heb de juiste oplossing niet op internet gevonden.

Referenties:
forum.vintagesynth.com/viewtopic.php?f=5&t=64281
Corporate Video Animation Studio

Bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
2 jaar en 5 maanden geleden #54404 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op de afstemmingsproblemen van de Roland SH101...
Er zijn verschillende redenen waarom je Roland SH-101 ontstemd kan raken:

Temperatuur: Analoge synthesizers, zoals de SH-101, kunnen last hebben van temperatuurschommelingen. Als je synthesizer wordt blootgesteld aan extreme temperaturen, kan dit de stemming beïnvloeden.

Leeftijd: De SH-101 is een vintage synthesizer die in de jaren 80 werd geproduceerd. Na verloop van tijd kunnen de elektronische componenten slijten en de stemming beïnvloeden.

Kalibratie: Als de kalibratie van de synthesizer niet correct is ingesteld, kan dit de stemming beïnvloeden. De kalibratie kan na verloop van tijd afwijken, dus het is belangrijk om deze regelmatig te controleren. Onderhoud je synthesizers om ze soepel te laten werken.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.