Zoek MDM

Bulletin

Meer vermogen voor weinig geld

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 10 maanden geleden #50150 door handmatig-mechanisch
Meer vermogen voor minder geld Gepubliceerd door manual-mecanica
Iedereen die van auto's houdt, heeft wel eens meer vermogen gewild. Het nadeel is dat ECU-herprogrammering of andere modificaties erg duur zijn.
Ik zal je vertellen wat ik heb gedaan en wat de resultaten zijn. Dan kun je me laten weten wat je ervan vindt en of je iets ziet dat mijn werk zou kunnen verbeteren.

Het is een Fiat Seicento met een 1.1 single-point injectiemotor. Ik heb een langere draad op de luchttemperatuursensor gezet en een 22k-potentiometer in een van de draden geplaatst. Ik heb de potentiometer op een derde van zijn capaciteit gezet. De motor denkt dat de lucht kouder is en injecteert meer brandstof.
RESULTATEN: Als de auto net gestart is, loopt hij slecht en stikt hij. Als ik snel accelereer, als ik langzaam accelereer, is alles in orde. Na een tijdje keert hij terug naar de normale bedrijfstemperatuur. Hij voelt levendiger aan en het toerental stijgt sneller. En dat allemaal dankzij een stukje draad dat ik nog in de werkplaats had liggen en een potentiometer van een oude radio.

Wat de kou betreft, ik heb wat meer weerstand in de NTC gezet, en de temperatuur is lager. Ja, dat denk ik wel.

Het punt is dat ik de temperatuurwaarden van de lucht die het voertuig aanzuigt heb gevarieerd, en het werkt prima.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.