Zoek MDM

Bulletin

Seat 1.4i 2001 motormodificatie (60pk 5v)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46230 door handmatig-mechanisch
Seat 1.4i 2001 motormodificatie (60pk 5v) Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik ben Javier en ik stel me even voor.
Ik heb net een Seat Cordoba 6k uit 2001 geërfd met een 1.4i 60 pk, en naar wat ik heb gelezen, lijkt hij maar 5 kleppen te hebben, terwijl dezelfde motor in een andere versie 100 pk heeft... Mijn vraag is: is het mogelijk om de resterende kleppen en de verschillen met de 100 pk toe te voegen om hem om te bouwen naar dat model? Waar kan ik meer lezen over deze modificatie? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46238 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: Seat 1.4i 2001 (60pk 5v) motormodificatie
Hoi Jabier, ik weet niet wat je bedoelt met "5 kleppen"... worden het 5 versnellingen? Deze 8 kleppenmotor van 60 pk heeft hetzelfde blok als de 100 pk, maar heeft niet dezelfde zuigers, cilinderkop (16 kleppen) en elektronica (regeleenheid of ECU). Ik wil je dus niet ontmoedigen, maar ik wil je alleen vertellen dat "tuning" hier niet de moeite waard is. Je kunt ofwel de motor veranderen (en je krijgt juridische problemen) of je koopt de 100 pk direct, zoals ik al zei, kleppen toevoegen aan een cilinderkop... Zoek maar eens naar meer informatie, dan zul je begrijpen wat ik bedoel. Groeten!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.