Zoek MDM

Bulletin

Is het legaal om één motor te vervangen door een andere?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40615 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, mijn vraag gaat over Spanje. Ik weet dat als je de motor van een auto opblaast, je hem naar de sloop kunt brengen en hem kunt vervangen door een motor met hetzelfde vermogen en dezelfde cilinderinhoud. Je regelt de verkeerspapieren, en dat is alles.
Mijn vraag: Kan ik er een vervangen met een grotere of kleinere cilinderinhoud, zelfs als hij van dezelfde fabrikant is? (Bijvoorbeeld: A4-2.2, vervang de 1.8 van de Audi A4).

Ten tweede, kan ik een motor van een andere fabrikant en met een andere cilinderinhoud vervangen? Dit omvat tuninggoedkeuringen en dergelijke. (Bijvoorbeeld: Aston Martin DB7 met een 1.6 Audi-motor).

Ik vraag dit omdat ik graag een grote klassieke auto wil kopen voor bruiloften en de betrouwbaarheid van een nieuwe, zuinige motor wil hebben.:)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45569 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Is het legaal om één motor te vervangen door een andere?
Je kunt de motor vervangen, je hebt een document nodig van de werkplaats die verantwoordelijk is voor de correcte montage en alles, en dan heb je een technisch project nodig waarbij ze meestal allerlei dingen vervangen, zoals remmen en schokdempers... het kan, maar het is duur, tenminste als je er een van een ander merk wilt monteren.

Als het hetzelfde merk is, bijvoorbeeld een Seat, en het is hetzelfde model en alles is hetzelfde behalve de cilinderinhoud, dan moet je naar Seat gaan om hun goedkeuring te krijgen en te horen of het kan of dat ze het hebben goedgekeurd. Anders moet je ook een technisch project uitvoeren.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.