Zoek MDM

Bulletin

nokkenastiming met crossover voor competitie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34160 door handmatig-mechanisch
Nokkenas timing met crossover voor wedstrijden Gepubliceerd door manual-mecanica
Weet iemand de wiskundige formule hiervoor? Ik denk dat het een heel oude formule is en dat elke ingenieur het zou moeten weten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34161 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: nokkenas timing met crossover voor competitie
Laten we beginnen met een Argentijnse vriend die een nokkenas heeft met een totale rotatiesnelheid van 293 graden. Wat zou de rotatiehoek zijn en wat zou de omgekeerde zijn?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden - 13 jaar en 3 maanden geleden #34253 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: nokkenas timing met crossover voor competitie
IK HOOP DAT DEZE LINK NUTTIG VOOR U IS:
www.emc.uji.es/d/mecapedia/mecanismo_leva_seguidor.htm
books.google.co.ve/books?id=xZnIruFfnBcC...%20LA%20LEVA&f=false
In de tweede link van het boek vindt u wat u zoekt.
Met vriendelijke groet
Laatst bewerkt: 13 jaar en 3 maanden geleden door . Reden: om de informatie te vergroten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34254 door handmatig-mechanisch
Nee, ik kan de openingsvoorschotten en sluitingsvertragingen zonder problemen berekenen, dank u wel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #34263 door handmatig-mechanisch
Nou, als je de grafieken hebt bestudeerd, weet je dat er volgens mij 293 graden bestendigheid waren. Je trekt 180 graden af van de basiscirkel, toch? Je houdt 113 graden over, die je deelt met het eerste derde deel voor inlaatanticipatie, dat wil zeggen 37.333 graden die worden toegepast volgens de voorsteller en de piloot die hem ter beschikking staan. En de sluitvertragingen worden op dezelfde manier toegepast als de inlaatopeningsvervroeging volgens de klepvoorschriften.