Zoek MDM

Bulletin

meer vermogen in een Chevrolet Corsa

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32053 door handmatig-mechanisch
Meer vermogen in een Chevrolet Corsa Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik wil graag weten hoe ik meer vermogen uit de motor van mijn 1.6 MPFI 8-kleppen Chevrolet Corsa kan halen. Wat raadt u aan voor een kwartmijl- of circuitrace? En wat moet ik doen om een turbo te installeren? Wat zijn de risico's? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden - 13 jaar en 5 maanden geleden #32243 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Meer vermogen in een Chevrolet Corsa
Hoi vriend.

Ik heb een tijdje geleden een turboproject gedaan op een Corsa.

Er werd een SPA-turbo geïnstalleerd, ik weet de exacte referentie niet meer, maar hij was klein, de motor was een 1.4 8 kleppen, ik heb het uitlaatspruitstuk en de downpipe gemaakt, de uitlaat van de downpipe had een diameter van 2,5 inch en ik heb hem aangesloten op de originele uitlaat van de auto. De eigenaar had niet veel budget, om de airconditioning te behouden, moesten er enkele kleine aanpassingen worden gedaan aan de radiatorsteunen en deze naar de voorkant van de grille worden verplaatst, de intercooler werd ondersteund door de ziel van de bumper, de motor werd niet gedemonteerd, hij werkte met de originele compressie, ik heb de injectie gedaan met een Haltech Sprint 500, aanvankelijk was er een piggyback gemonteerd, maar die had veel problemen met de toerentalsignalen van de auto en er werd besloten om een computer te installeren die de injectie volledig zou regelen, HKS-overdrukventiel, de wastegate werd geïntegreerd met de turbo, K&N conisch filter, en ten slotte kreeg hij 380cc Bosch-injectoren.

De auto produceerde 142 pk (wielvermogen) op een Dynapack-dynamometer. Als u meer informatie over de assemblage wilt, neem dan privé contact met me op en ik beantwoord al uw vragen.
Laatst bewerkt: 13 jaar 5 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #32464 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Meer vermogen in een Chevrolet Corsa
Het makkelijkste is om de ECU te chippen. Bij de Corsa's is dat heel makkelijk om te doen. Ik heb het bij één exemplaar gedaan. Daarnaast hebben we een competitiespruitstuk voor de uitlaat gemonteerd. Dat gaf goede resultaten, maar het werd nog beter toen we hem lieten verchromen. Daarna hebben we een directe inductie met een Simota conisch filter gemonteerd en die kwam omhoog als een raket. Maar ja, je moet wel bredere banden monteren om het koppel op het asfalt te verbeteren. Deze auto doet de kwartmijl in 12 uur of minder.