Zoek MDM

Bulletin

Xenon-kit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 week geleden #18170 door handmatig-mechanisch
Xenonkit uitgegeven door manual-mecanica
Hallo allemaal en fijne feestdagen.

Dit is mijn eerste bericht op het forum, dus ik stel me even voor.

Ik heb een Ford Focus I en ik heb een H4 xenon kit gekocht (geen bi-xenon, dus ik heb de koudstartfunctie), maar ik verblind andere automobilisten tijdens het rijden.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb de automatische koplampen, die nog origineel zijn, lager gezet.
Ik heb mensen gezien die xenon in deze koplampen hebben geïnstalleerd en die verblinden andere automobilisten niet.

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 dagen geleden #18314 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Xenon Kit
Hoi, veel mensen hebben hetzelfde probleem, maar de meesten negeren het, ook al verblindt het andere automobilisten. Als je koplamp een motor heeft om de lichtbundel aan te passen, moet je de draaiknop naar de nulstand draaien en vervolgens de reflector van de koplamp zelf omlaag brengen, want daar zit een stelschroef op. Het is het beste om het door een garage te laten doen. Bij het installeren van xenonlampen moet de lichtbundel volgens de diagnoseapparatuur bijna twee standen lager worden gezet dan bij halogeenlampen, en het is niet erg duur. Groetjes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 dagen eerder - 15 jaar en 5 dagen eerder #18323 door handmatig-mechanisch
Oké. Bedankt.
Voorlopig heb ik het handmatig gedaan, maar ik heb gehoord dat de koplampen speciaal moeten zijn (fisheye, angel eye, of iets dergelijks) om lichtverstrooiing volledig te elimineren. Misschien besluit ik om de Philips BlueVision-lampen te installeren, die, voor zover ik heb gelezen, vrij dicht bij xenon liggen en beter bij mijn koplampen zouden passen.
Ik kan er niet tegen als mensen anderen verblinden met hun koplampen, en ik wil daar zelf ook niet bij horen.
Bedankt, vriendelijke groeten en een gelukkig nieuwjaar.
Laatst bewerkt: 15 jaar en 5 dagen geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 4 dagen geleden #18360 door handmatig-mechanisch
Hallo nogmaals, zoals anderen al hebben gezegd, moet je xenon koplampen laten goedkeuren. Mocht je die goedkeuring niet hebben, dan kun je koplampreinigers en automatische lichtbundelafstelling installeren (dit is wel een vrij dure optie). In plaats van Philips Bluevision kun je Momo Corse White lampen kopen; die zijn goed en kosten ongeveer €25-30. Of nog beter: Piaa lampen, maar die zijn duur en gaan snel kapot. Met vriendelijke groet. GELUKKIG NIEUWJAAR 2011.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 dagen geleden #18367 door handmatig-mechanisch
Hartelijk bedankt! De witte Momo Corse-brillen zijn iets duurder dan de Philips-brillen, maar als ze beter blijken te zijn, ga ik ze zeker aanschaffen.