Zoek MDM

Bulletin

V8 Ford 302 motor in Datsun model 1973??? X0

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16646 door handmatig-mechanisch
Ford 302 V8-motor in een Datsun uit 1973??? X0 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo weer van de vragensteller, haha. Nou, de vraag is:

als ik een Ford 302 V8-motor in een Datsun uit 1973 monteer, moet ik dan de ophanging verstevigen of aanpassen zodat hij het gewicht kan dragen?

Bedankt, en tot later. Zorg goed voor jezelf.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17209 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford 302 V8-motor in een Datsun uit 1973??? X0
Het hangt ervan af hoeveel trillingen de motor veroorzaakt. Het beste is om in dit geval de verandering aan te brengen en vervolgens te testen. Als de motor een benzinemotor is en de auto een benzinemotor was, hebben de trillingen wel degelijk invloed op de motor, aangezien er veel meer trillingen ontstaan en de motorsteunen verstevigd moeten worden. Het enige probleem is dat de carrosserie vroeg of laat zal bezwijken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17251 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford 302 V8-motor in een Datsun uit 1973??? X0
GEEF HEM DE AUTO, DAN ZAL HIJ JE VERTELLEN WAAR JE HEM MOET VERSTERKEN. IK HEB HETZELFDE GEDAAN, MAAR DAN ANDERS: KLEINERE MOTOREN IN GROTERE AUTO'S, EEN 22R IN EEN TOYOTA V6... MAAR HET IS EEN KWESTIE VAN LOGICA... VEEL SUCCES

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26407 door handmatig-mechanisch
Je zou de hele ophanging moeten versterken, omdat het koppel en het gewicht van de motor te hoog zijn voor dit soort carrosserie.
Dit zou je dwingen om zelfs het remsysteem aan te passen en zou je meer kosten dan de gehaktballen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26409 door handmatig-mechanisch
Om te beginnen denk ik niet dat de koekoek past. Mocht dat wel zo zijn, dan moeten ze de brug aanpassen die de laden met elkaar verbindt. En omdat die brug hoog is, kan de kap waarschijnlijk niet meer sluiten.