Zoek MDM

Bulletin

maf sensor kia sportaje 2007

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #9992 door handmatig-mechanisch
2007 Kia Sportage MAF-sensor Geplaatst door manual-mecanica
Ik moet de spanningen en functies weten van de kabels die uit de MAF-sensor in de Kia Sportage 2.0 benzine komen. Ik heb ze allemaal nodig, maar mij is verteld dat de kabel die voor mij werkt, er een is die van 0 tot 5 volt gaat bij accelereren.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10128 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 2007 Kia Sportage MAF-sensor
Deze sensoren hebben 3 kabels: aarde, 5 volt plus en een uitgangssignaalkabel die, afhankelijk van de depressie die door de collector wordt uitgeoefend, kan variëren van 0 tot 5 volt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10164 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 2007 Kia Sportage MAF-sensor
Deze sensor is niet alleen een MAF maar ook een ATS dus hij heeft 4 draden + 12 aarde MAF-signaal ATS-signaal en hij is ook digitaal dus je kunt niet controleren op spanning maar op frequentie verwijder de jumpers van de sensor connector (knijp de draden niet) en met een frequentiemeter of een oscilloscoop controleer je of de frequentieverandering plaatsvindt van lage frequentie naar lage luchtstroom en van hoge frequentie naar hoge luchtstroom en de versnelling van de frequentieverandering... hoewel ik eerlijk gezegd niet denk dat hij beschadigd is, die sensor is van zeer hoge kwaliteit en is gebouwd om lang mee te gaan tenzij de ECM een foutcode geeft je moet hem niet eens demonteren maar als je dat al hebt gedaan kun je hem schoonmaken met contactspray zelfs het keramische onderdeel dat zichtbaar is in de sensor en controleren of er lucht in het spruitstuk komt door een kapotte slang of een defecte pakking draai ook de klemmen goed vast vertel ons later wat er is gebeurd