Zoek MDM

Bulletin

AIRCONDITIONINGPROBLEEM 2000 VW JETTA VR6

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9977 door handmatig-mechanisch
Hallo... Ik hoop dat u me kunt helpen... Ik werk aan een Volkswagen Jetta VR6 uit 2000... Het probleem is dat de koppeling van de airconditioningcompressor geen stroom krijgt... Ik probeer het relais te vinden, maar ik weet niet welke het is... Ik heb de handleiding van de auto niet... Ik heb al een paar relais geprobeerd die ik onder de auto aan de bestuurderskant vond... Ik heb het remvloeistofpeil gecontroleerd en de meter geeft aan dat het vol is... De ventilatoren werken als ik de airconditioning aanzet, maar de compressor slaat nog steeds niet aan... Ik zou heel graag een elektrisch schema willen hebben... dan kan ik tenminste uitzoeken hoe ik het probleem moet oplossen. De aansluitingen en welke ik kan overbruggen... het zou me ook helpen om precies te weten welk relais voor de airconditioning is... en waar het zich bevindt... Ik ben u zeer dankbaar voor uw hulp... we nemen contact op... welterusten... doei.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9979 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PROBLEEM MET AIRCONDITIONING 2000 VW JETTA VR6
Ervan uitgaande dat het handmatige bediening betreft en geen Climatronic, bevindt zich onder de accu, vlakbij de radiator, een relaismodule met twee stekkers: een 4-pins en een 14-pins. Deze module activeert de eerste en tweede set ventilatoren met de airconditioning, en de tweede set wanneer de motor warm is. De module levert ook de positieve spanning aan de compressor.
Zoals u al zei, activeert de module de eerste set ventilatoren wel, maar de compressor niet. Er zijn twee mogelijke oorzaken: de compressorwikkeling. Als de positieve spanning die de wikkeling zou moeten bereiken aanwezig is en u een tester aansluit en deze aan en uit gaat, is de wikkeling defect. Om zeker te zijn, kunt u een willekeurige wikkeling zoeken en deze aansluiten op de originele connector van de compressorwikkeling. Start de auto en zet de airconditioning aan. De wikkeling zou moeten magnetiseren. Als dit niet gebeurt, is de relaismodule defect, want als de ventilatoren wel werken, betekent dit dat alle signalen correct zijn. Ik vertel u dit omdat ik hier zelf aan werk. Groeten uit Cancun.:woohoo:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #10021 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: PROBLEEM MET AIRCONDITIONING 2000 VW JETTA VR6
Ik heb het systeem vandaag gecontroleerd... en er zit inderdaad een relaismodule onder de accu, vlakbij de radiator
... Ik ben al op zoek naar een compressorkoppeling... want deze werkt absoluut niet. Ik heb er gelijkstroom op gezet en de compressor wordt helemaal niet geactiveerd. Aan de andere kant heb ik een stroomtester aangesloten op de stroomuitgangen waar de compressorwikkeling op aangesloten is... die van de relaismodule komen, zoals je al zei... en de tester gaf geen lampje. En zoals ik hierboven al zei, de koelvloeistoftank was vol en de ventilatoren draaiden. Moet ik er dan van uitgaan dat deze relaismodule defect is? Kan het nog iets anders zijn? Nou, bedankt voor je hulp, en we houden contact. Nog één vraag... hoe werkt die relaismodule? Bedankt en succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #10040 door handmatig-mechanisch
Ik ben er vrij zeker van dat het gewoon de bobine is; dat is een veelvoorkomend probleem bij dit model. Je moet hem vervangen of laten herwikkelen. Als je zeker wilt weten dat de relaismodule goed werkt, is er geen andere verklaring: de bobine moet in orde zijn. Zo simpel is het. Ik zal proberen het bedradingsschema van je auto te uploaden. Als dat niet lukt, stuur me dan een e-mail. Groeten. :woohoo:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #10041 door handmatig-mechanisch
Hallo...de bobine werkt absoluut niet en ik probeer een vervangende bobine te vinden.
Nou... ik heb hem zelfs al uit elkaar gehaald... nu is het alleen nog een kwestie van een andere vinden... want, zoals je weet, zijn die onderdelen duur... Ik hoop er ergens een te vinden van een andere compressor van hetzelfde merk... Aan de andere kant... wat betreft de module... ik weet het nog steeds niet... zoals je al zei, totdat mijn spoel is geïnstalleerd... maar zoals ik al zei... hij stuurt geen plus naar de aansluiting die naar de compressor gaat... Ik heb wel een massa, maar verder niets... Ik dacht eraan om een ​​plus te halen... rechtstreeks van de ventilatoren die aanslaan als ik de airco aanzet... denk je dat dat mogelijk is?... hahaha. Bedankt voor je aandacht... we houden contact en hopelijk kan ik dat schema zien en erachter komen hoe die relaismodule werkt... nou ja, dit is mijn e-mailadres. En welterusten.