Zoek MDM

Bulletin

AIRCONDITIONINGPROBLEEM 2000 VW JETTA VR6

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9977 door handmatig-mechanisch
AIRCONDITIONING PROBLEEM 2000 VW JETTA VR6 Geplaatst door manual-mecanica
HALLO .....IK HOOP DAT U MIJ ALSJEBLIEFT KUNT HELPEN....IK WERK AAN EEN VW JETTA UIT 2000...HET IS EEN VR6...WAT GEBEURT, IS DAT IK GEEN POSITIEVE KOPPELING HEB IN DE LUCHTCOMPRESSOR...DUS IK PROBEER HET RELAIS TE ZOEKEN, MAAR IK WEET NIET WELKE HET IS...IK HEB DE HANDLEIDING VAN DE AUTO NIET...IK HEB AL EEN PAAR RELAIS GEVONDEN AAN DE BESTUURDERSKANT...IK HEB GETESTE DAT IK FREEON HEB EN IK HEB DE KLOKKEN ER OP GEZET EN HET GEEFT AAN DAT HET VOL IS...DE VENTILATOREN WERKEN...ALS IK DE LUCHT INSCHAKEL EN DE COMPRESSOR NOG STEEDS NIET WORDT INGESCHAKELD...IK WIL GRAAG EEN ELEKTRISCH SCHEMA KRIJGEN...DUS IK KAN TEN MINSTE WETEN HOE IK Houd de verbindingen in de gaten en welke ik kan overbruggen... Het zou me ook helpen om precies te weten welk airconditioningrelais er is... en waar het zich bevindt... Ik ben erg dankbaar voor je hulp. Laten we contact houden... Fijne dagen.. DAG.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9979 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: AIRCONDITIONING PROBLEEM 2000 VW JETTA VR6
Ervan uitgaande dat het handmatige bediening is en geen climatronic onder de accu bij de radiator, zit er een relaismodule met 2 stekkers, een met 4 pinnen en de andere met 14 pinnen. Deze is verantwoordelijk voor het activeren van de eerste en tweede ventilator met de airconditioning en de tweede met de motor die opwarmt en positieve snelheid van de compressor haalt.
Zoals u zegt, activeert het de eerste ventilator en niet de compressor. Twee waarschijnlijke dingen zijn de compressorspoel. Als de positieve kant de spoel moet bereiken, zet u er een tester op en zet u uw tester aan en uit. De spoel is nutteloos om uit twijfel te komen. Zoek naar een spoel en sluit deze aan op de originele connector van de COMPRESSORSPOEL. START DE AUTO. SLUIT DE A/C AAN EN HIJ ZAL MAGNETISEREN. Als dat niet gebeurt, is de relaismodule nutteloos, want als deze de ventilatoren activeert, betekent dit dat alle signalen werken. Ik vertel u dit omdat ik dit doe. Groeten uit Cancun:woohoo:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10021 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: AIRCONDITIONING PROBLEEM 2000 VW JETTA VR6
Ik heb het systeem vandaag gecontroleerd... en er zit inderdaad een relaismodule onder de accu, vlak bij de radiator
. Ik ben al op zoek naar een compressorkoppeling... nou, deze werkt absoluut niet... Ik heb er gelijkstroom op gezet, maar de compressor wordt helemaal niet geactiveerd... Aan de andere kant heb ik een stroomtester geplaatst... die ik heb aangesloten op de stroomuitgangen waar hij is aangesloten op de compressorspoel... die afkomstig is van de relaismodule, want dat zeg je... en de tester ging niet aan... en zoals ik hierboven al zei... ik had volledige freon en de ventilatoren gingen aan... moet ik er dan vanuit gaan dat deze relaismodule kapot is?.......is er niets wat het zou kunnen zijn?... nou... bedankt voor je hulp... en we houden contact... nog een vraag: hoe werkt deze relaismodule?...... bedankt en veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10040 door handmatig-mechanisch
Ik weet zeker dat het gewoon de spoel is, het is een veelvoorkomend probleem bij dit model. Je moet hem vervangen of laten herwikkelen. Als je zeker wilt weten of de relaismodule in goede staat is, heb je geen andere optie; er moet een spoel in goede staat zijn, zo simpel is het. Ik zal proberen het schema van je auto te uploaden. Als dat niet lukt, stuur me dan een e-mail. Met vriendelijke groet. :woohoo:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10041 door handmatig-mechanisch
Hallo...de spoel werkt absoluut niet en ik probeer een andere spoel te vinden om te vervangen.
Sela... Ik heb hem zelfs uit elkaar gehaald... Nu is het een kwestie van een andere vinden... want zoals je weet zijn die onderdelen duur... Ik hoop er nog een te vinden van een andere compressor van hetzelfde merk... Aan de andere kant... over de module... daar weet ik nog steeds niets van... zoals je zegt totdat ik mijn spoel heb geïnstalleerd... maar zoals ik al zei... hij stuurt me geen plus naar de aansluiting die naar de compressor gaat... Ik heb wel aarde, maar geen aarde... Ik dacht eraan om een plus te trekken... rechtstreeks van de ventilatoren die aangaan als ik de airco activeer... Denk je dat dat mogelijk is?... hahahaha. Bedankt voor je aandacht... we hebben contact en ik hoop dat je dat schema kunt zien en dus weet hoe die relaismodule werkt... nou, dit is mijn e-mailadres. en welterusten.