Zoek MDM

Bulletin

rookie in de problemen!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9955 door handmatig-mechanisch
Beginner in de problemen! Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, allereerst wil ik me even voorstellen. Ik ben nieuw op dit forum en mijn naam is Jesus.

Kijk, ik heb een Saxo uit 1998 en een paar dagen geleden ging de motor die de buitenluchtinlaat van de auto opent en sluit kapot. Hij wordt bediend met de knop op het dashboard waarmee de lucht ververst kan worden met buitenlucht of alleen de lucht van binnenuit kan circuleren. (Ik weet niet of ik het goed kan uitleggen... sorry). Het probleem is dat er een soort klik-klik-klik-klik-geluid uit het dashboardkastje aan de passagierskant komt. Ik heb het bij Citroën nagevraagd en ze vertelden me dat als het hun auto was, ze hem niet zouden repareren, omdat het defect gewoonweg stom is (precies) en dat het 400 euro kost. Weet je of ik het zelf kan vervangen, of, als dat niet lukt, of er een zekering is die die motor aanstuurt en uitschakelt? Het geluid is behoorlijk irritant, en als je met mensen rijdt, schrikken ze zich rot. Haha.

Hartelijk dank allemaal voor jullie interesse. Laten we eens kijken of iemand me kan helpen! Ga zo door!

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10052 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Newbie in trouble!
Hallo, hoe gaat het? Kijk, ik ga je een snelle en effectieve oplossing voor je probleem geven. Pak de recyclingschakelaar, verwijder hem van zijn plaats en koppel de connector los, en klaar.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden - 15 jaar en 8 maanden geleden #10746 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Newbie in trouble!
Hallo...

Zoals je al zei, het geluid komt vanachter het dashboardkastje van de passagier, en als ik me niet vergis, is het een relais dat "verdwenen" is.

Probeer wat Eficar je vertelde met de schakelaar, maar ik denk dat het het relais is, en het geluid zal waarschijnlijk aanhouden wanneer je het contact aanzet.

De waarheid is dat het te duur is om te repareren (het relais vervangen) voor het resultaat (nut) dat je krijgt. Het eenvoudigste is om het dashboardkastje te verwijderen, het relais los te koppelen, de draden af te plakken en het dashboardkastje weer te monteren, naar mijn bescheiden mening.

Met vriendelijke groet.
Laatste editie: 15 jaar 8 maanden geleden door .