Zoek MDM

Bulletin

BMW 320d 136 pk vermogensverlies

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9926 door handmatig-mechanisch
BMW 320d 136 pk vermogensverlies Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een BMW 320d met 136 pk. Ik heb de auto getest voordat ik hem kocht en omdat hij een automaat is, zou hij niet zo agressief moeten zijn als de handgeschakelde versie. Ik heb hem echter op de snelweg getest en de auto haalde geen snelheden boven de 140 km/u. Als ik een heuvel op reed, viel hij weer naar beneden. De boordcomputer van de werkplaats geeft een drukfout aan, maar die wordt gewist en geeft dan weer een foutmelding. Ze gaan nieuwe sproeiers monteren, maar ze weten niet wat het kan zijn. Ze zeggen dat de turbo in orde is en dat de flowmeter ook geen problemen geeft. De auto heeft 170.000 km gereden. Dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9932 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: BMW 320d 136 pk vermogensverlies
Als het een automaat betreft, controleer dan de versnellingsbak en het kleppenhuis. Deze veroorzaken dit soort storingen meestal doordat de interne koppelingsplaten slippen of de druk in het kleppenhuis ergens wordt weggelaten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9937 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: BMW 320d 136 pk vermogensverlies
Ja, maar je merkt niet dat de koppelingsplaat slipt. Het is wel zo dat je bij stationair draaien een 'tak-tak'-geluid hoort, maar bij accelereren hoor je het niet meer. Wat als het een defecte motorklep is?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9945 door handmatig-mechanisch
Het zou een motorklep kunnen zijn, maar als die kapot gaat, vallen ze niet zo op dat de motor er vaak last van heeft, tenzij ze krom zijn. Maar als je gas geeft, trekt hij dan wel goed op, of heeft hij moeite om een bepaalde snelheid te bereiken?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9947 door handmatig-mechanisch
Je stelt me gerust, want ik maak me zorgen. Morgen ga ik het kleppendeksel monteren, waar een gat in zat en olie lekte. De monteur zegt dat de turbo door dat gat vermogen zou kunnen verliezen. Nou, morgen monteren ze het aangepaste deksel en de vier verstuivers. We zullen zien of de auto wel of niet loopt. Een paar monteurs hebben me verteld dat het tappen bij stationair draaien te wijten zou kunnen zijn aan de pomp die te vroeg aanslaat of zoiets, maar waar ik hem heb, denken ze daar anders over. Als ik het deksel en de verstuivers er weer op heb gezet, laat ik het je weten. Bedankt.