Zoek MDM

Bulletin

Ik heb hulp nodig voor een Chevrolet Monza

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9868 door handmatig-mechanisch
Ik heb hulp nodig met een Chevrolet Monza. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en mijn vraag is de volgende: Ik heb een Chevrolet Monza GL die volgens mij getuned is. Ik heb hem een week geleden gekocht! Het probleem is dat hij niet goed start en soms helemaal niet. Ik heb de timing gecontroleerd en die is in orde, hij vonkt en loopt goed. Als iemand weet wat het zou kunnen zijn, zou ik uw hulp zeer op prijs stellen. Tot ziens, en ik kijk uit naar uw antwoorden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9873 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb hulp nodig met een Chevrolet Monza
Vriend, we hebben wat meer gegevens nodig om de storing te identificeren. Het zou een startprobleem kunnen zijn als hij vreemde geluiden maakt. Het zou een probleem met de bougie kunnen zijn als ze erg oud of zwart zijn. Het zou een carburateur- of luchtprobleem kunnen zijn als de auto een carburateur heeft. Als de auto een singlepoint-injectie heeft, kan er sprake zijn van een teveel aan brandstof. Geef ons meer details om je beter te helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9887 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb hulp nodig met een Chevrolet Monza
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. De auto is een single-point en zoals ik al eerder zei, is hij in orde, aangezien ik hem opnieuw heb gecontroleerd. Ik heb nu de bougiekabels en de verdelerkap vervangen. Toen ik de bougies eruit haalde, waren ze behoorlijk zwart, maar ik heb ze nog niet vervangen. De auto start zelf door vol gas te geven en als hij dan start, is hij erg instabiel totdat hij zelfstandig blijft staan, maar het duurt lang voordat hij start. De eerste keer dat ik de compressie heb gemeten, gaf hij een waarde aan van 70 en begon hij te dalen. De compressiemeter is misschien kapot! Maar ik heb hem in mijn auto geplaatst en hij gaf een waarde aan van 105 en daarna begon hij te dalen. Als ik de Monza ga testen, loopt hij best goed, maar soms, als ik abrupt gas geef, komen er wat explosies vrij via de TBI, en als ik hem dan ongeveer 10 minuten stop, start hij pas weer als de accu leeg is. Ik hoop dat het duidelijker is en dat u me kunt helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9908 door handmatig-mechanisch
Vriend, de compressie is erg laag, maar de erg zwarte bougies hebben een ander probleem, namelijk teveel brandstof. Controleer de temperatuursensor en vervang deze. Dat kost ongeveer 4.000 Chileense pesos. Dat zal het starten verbeteren en de zwarte kleur van de bougies verwijderen. Doe dat eerst en kijk dan naar de pakking. Maar de compressie is laag, dat is een feit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9942 door handmatig-mechanisch
Nou, ik heb de pakking vervangen en de temperatuursensor ziet er relatief nieuw uit. Nu is het me gelukt om de auto goed te laten starten. Het probleem dat ik nu heb, is dat na een paar keer draaien het directe deel niet blijft staan, dat wil zeggen, het stopt onmiddellijk. Laat me het deel uitleggen: hij accelereert tot 2000 tpm, zakt dan, gaat weer omhoog en stopt, en als ik gas geef, stopt hij. Ter informatie: ik heb hem ook vervangen door een andere die ik heb voltooid met de IAC-sensor, enz., en nu gebeurt dit. Wat zou het nu kunnen zijn?