Zoek MDM

Bulletin

PROBLEEM MET MINIMAAL HYUNDAY EXCEL

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9853 door handmatig-mechanisch
PROBLEEM MET HYUNDAY EXCEL MINIMUM Gepubliceerd door manual-mecanica
HALLO, IK HEB EEN PROBLEEM MET MIJN AUTO. HET IS EEN HYUNDAY EXCEL UIT 1993. EEN PAAR DAGEN GELEDEN HEB IK DE AIRCONDITIONING BIJGEVULD, MAAR ALS IK DEZE AANZET EN DE AUTO STILSTAAT, KOELT DE AUTO NIET. EN HET MINIMUM DRIJFT TE VEEL, ZODAT IK DE AUTO MOET UITZETTEN. KUNT U MIJ VERTELLEN WAT DE OORZAAK IS VAN DEZE STORING? DANK U WEL.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9857 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEEM MET MINIMUM HYUNDAY EXCEL
Kijk, ik ken het systeem dat je auto aanstuurt niet, maar over het algemeen geldt: wanneer je een auto start, in dit geval zonder airco, en het minimale motortoerental correct is en je de airco aanzet, wordt het vermogensverlies niet gecompenseerd. Afhankelijk van het geval kan het gaan om een carburateur zonder ECU (computer). Dit wordt gecompenseerd door een acceleratieventiel dat wordt aangestuurd door motorvacuüm. Dit komt doordat er bij het aansluiten van de airco een elektrisch signaal binnenkomt bij een solenoïde die het vacuüm doorlaat naar het acceleratieventiel.

Wanneer ze een ECU hebben, is het een elektrisch onderdeel, een bypassventiel (twee draden) of de IAC-klep (meestal vier draden). Dit hangt af van het type elektronische injectie. Ik ken jouw geval niet. Ik hoop dat deze algemene informatie je helpt in het geval van de IAC-klep. Overigens worden deze over het algemeen gewassen.

Groeten.:woohoo:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9859 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEEM MET MINIMUM HYUNDAY EXCEL
Controleer of het de carburateur is. Over het algemeen daalt het toerental bij het aansluiten van elektrische componenten. Als het te veel daalt, bijna tot het punt van afslaan, controleer dan eerst of de dynamo goed laadt. Als het een singlepoint- of multipoint-injectie betreft, controleer dan of de klep een bypass heeft. Misschien activeert hij niet goed en blijft hij een beetje hangen, zoals Gaudencio zegt.