Zoek MDM

Bulletin

saveiro diesel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9830 door handmatig-mechanisch
diesel saveir Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik ben nieuw hier en ik vraag me af of jullie me kunnen helpen met mijn probleem. Ik heb een Ford Saveiro diesel uit 1992 en als hij start, klopt hij. Na een paar minuten stopt het kloppen en loopt hij prima. Dan gaat hij op drie cilinders draaien en komt er een beetje rook uit de uitlaat. Maar dat duurt maar een paar seconden, dan gaat hij weer op vier cilinders draaien, loopt hij weer prima en herhaalt het probleem met de drie cilinders zich. Tijdens het rijden merk ik er niets van, want de auto schokt niet of zo. Maar ik weet niet wat het zou kunnen zijn. Alvast bedankt. :S

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9836 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Saveiro diesel
Hallo, het lijkt erop dat er meerdere problemen zijn. Het overslaan van 3 cilinders kan een klein probleem zijn met de injectoren/brandstofpomp; het is altijd een goed idee om deze onderdelen te laten kalibreren als de motor veel kilometers heeft gemaakt.
Het kloppende geluid bij het starten is lastiger te lokaliseren. Wat zijn de oliedruk- en compressiewaarden?
Met vriendelijke groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9840 door handmatig-mechanisch
Laat me je iets vertellen... Ik weet de oliedruk niet, maar ik ga er een meter op aansluiten om het goed te controleren. Nog iets... hij ontlucht flink... maar wat ik niet begrijp is... hij start meteen... als er geen zuigerveren in zaten, zou hij helemaal niet starten, of je zou hem heel lang moeten starten... maar nee... hij start meteen... en het kloppende geluid verdwijnt, hij schakelt een paar seconden naar de derde versnelling en loopt dan prima... hij schokt niet of zo tijdens het lopen... Ik snap er niets van... bedankt voor de hulp. Ik ga de oliedruk controleren, maar de compressietest is een beetje ingewikkeld... maar ik zal kijken wat ik kan doen en laat het je weten... bedankt. ;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9845 door handmatig-mechanisch
Hallo Karma, als de motor veel pingelt, is de kans groot dat de zuigerveren versleten zijn. Als hij wel start, komt dat doordat de gloeibougies goed werken. Ik raad je aan de compressie te meten en deze te vergelijken met de aanbevolen waarden. Dat helpt je bepalen of het aan de zuigerveren ligt. Het kloppen kan ook komen doordat de zuigers bewegen als ze koud zijn en vervolgens, als ze opwarmen, strakker tegen de cilinderwanden aansluiten, waardoor het kloppen wordt voorkomen. (Het kan ook slijtage aan de zuigers en zuigerveren zijn).
Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9855 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie. Ik volg een cursus autotechniek en er is een monteur aanwezig, dus ik heb het hem gevraagd. Ik breng de auto volgende week dinsdag naar hem toe om de compressie te laten controleren en zo de zuigerveren uit te sluiten. Ze zeiden dat het ook de injectiepomp of een vervuilde injector zou kunnen zijn. Ik wacht af wat ze zeggen en zal een update plaatsen. Bedankt. :woohoo: