Zoek MDM

Bulletin

saveiro diesel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9830 door handmatig-mechanisch
diesel saveir Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik ben nieuw en ik wilde weten of je me met mijn probleem kunt helpen. Ik heb een Saveiro diesel uit '92 en als hij voor het eerst start, klopt hij... na een paar minuten is het kloppen weg, direct daarna loopt hij geweldig en schakelt dan over naar drie cilinders en komt er een beetje rook uit de uitlaat... maar het duurt maar een paar seconden en dan schakelt hij weer over naar vier cilinders. Hij loopt prima en herhaalt de overgang naar drie cilinders. Als ik hem laat draaien, merk ik het niet, want hij schokt niet of zoiets... maar ik weet niet wat het zou kunnen zijn... Alvast bedankt. :S

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9836 door handmatig-mechanisch
Manual-mecanica 's reactie op het onderwerp Re: Saveiro Diesel
Hallo, er lijken verschillende problemen te zijn. De misfire die op drie cilinders verschijnt, kan een klein probleem met de injectoren/brandstofpomp zijn. Het kan nooit kwaad om deze componenten te kalibreren als de motor al een aantal kilometers op de teller heeft staan.
De pingel bij het starten is lastiger vast te stellen. Hoe zijn de oliedruk en compressieniveaus?
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9840 door handmatig-mechanisch
Ik zal het je vertellen... ik weet de oliedruk niet, maar ik ga er een meter op zetten om het beter te kunnen zien... nog iets... hij ontlucht veel... maar dat begrijp ik niet... hij start meteen... als hij geen ringen had, zou hij niet starten of zou ik hem hard moeten starten... maar nee... hij start meteen... tel daar het kloppen bij op dat verdwijnt en een paar seconden naar drie gaat en dan is het weer goed... hij schokt niet of zo als hij loopt... ik snap het niet... bedankt voor de hulp, ik ga de oliedruk meten en het is een beetje ingewikkeld met de compressie... maar ik zal kijken hoe ik dat doe en schrijven... bedankt.. ;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9845 door handmatig-mechanisch
Hoi Karma, als hij veel doorslaat, komt dat waarschijnlijk doordat de zuigerveren los zitten. Als hij goed start, komt dat doordat de gloeibougies goed werken. Ik raad aan om de compressie te meten en deze te vergelijken met de aanbevolen waarden. Dat zou alle twijfels moeten wegnemen of het de zuigerveren zijn. Het kloppen kan ook komen doordat de zuigers koud trillen, en als ze warm worden, strakker tegen de cilinderbus aandrukken en niet meer kloppen. (Het zou kunnen komen door slijtage van de zuigers en zuigerveren.)
Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9855 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoord. Ik volg een cursus over auto-elektriciteit. Er is daar een monteur en ik heb gevraagd... volgende week dinsdag ga ik de cursus volgen en dan meten ze de compressie om mijn twijfels over de ringen weg te nemen. Wat erin zit, vertelden ze me dat het de injectiepomp zou kunnen zijn en een vuile injector. Ik zal kijken wat ze me vertellen en het posten, zodat we het kunnen zien. Bedankt. :woohoo: