Zoek MDM

Bulletin

motor draait niet stationair

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden - 15 jaar en 10 maanden geleden #9827 door handmatig-mechanisch
Motor keert niet terug naar stationair toerental Geplaatst door manual-mecanica
Hallo en groeten allemaal... nou... mijn probleem is het volgende. Het betreft een Nissan hardbody uit '89 met een Z24 TBI-motor met injectie en 8 bougies. Het probleem is dat de motor soms niet terugkomt naar stationair toerental, vooral na een tijdje op hetzelfde toerental te hebben gedraaid. En soms gebeurt het ook dat hij afslaat wanneer hij terugvalt naar stationair toerental. Het is niet moeilijk om te starten, maar dat zou niet moeten gebeuren, hè... Ik zou jullie hulp waarderen... Sommigen zouden zeggen dat het de kabel is... nou ja, het is het meest logische dat hij vastloopt... maar nee... Ik heb de kabel al gecontroleerd en gesmeerd... en het probleem blijft bestaan...
Laatst bewerkt: 15 jaar en 10 maanden geleden door . Reden: verduidelijking

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9843 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Motor draait niet terug naar stationair toerental
De reden dat hij niet start is een tekort aan brandstof. Er zit iets verstopt in het brandstofgedeelte.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9854 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Motor draait niet terug naar stationair toerental
Controleer
de temperatuursensor,
IAC-klep en
snelheidssensor.
Deze sensoren zijn gekoppeld aan uw probleem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9864 door handmatig-mechanisch
Eerlijk gezegd is dat de reden dat ik mijn probleem heb gepost, omdat ik dat allemaal al heb geprobeerd en het probleem blijft bestaan. Maar toch, bedankt voor je interesse in mijn probleem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9950 door handmatig-mechanisch
U zegt dat hij niet terugkeert naar stationair toerental. Als dit probleem zich voordoet, moet dit zich manifesteren als een storing in de ECCS-regeleenheid. Als hij snel start, hebben we geen problemen in het brandstoftoevoersysteem. Controleer de weerstand van de gasklepsensor en de werking van de IAA- en AAC-klep, die verantwoordelijk zijn voor het handhaven van een soepel stationair toerental. Of controleer alle connectoren en reset de ECU.