Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de motor van mijn Ranger uit 1998

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9762 door handmatig-mechanisch
Probleem met de motor van mijn Ranger uit 1998 Geplaatst door manual-mecanica
Groeten allemaal...
Ik ben net verhuisd naar een andere stad... er zijn veel straten met hellingen, sommige erg steil... het probleem is dat mijn American Ranger uit 1998, 2,5 l, 4 standaard cilinders, begon te falen bij het oprijden van de enigszins steile helling van een straat, er waren nog een paar meter te gaan om de top te bereiken toen de motor zonder vermogen kwam te zitten en als een gek begon te trillen, ik gaf meer gas en het trillen werd sterker alsof hij wilde afslaan, ik trapte op de koppeling en de rem, de motor keerde terug naar normaal, ik gaf weer gas om de weg omhoog te voltooien en hij deed hetzelfde weer en het begon naar verbrande olie te ruiken, ik moest naar het vlakke stuk gaan, ik probeerde het opnieuw en hij deed hetzelfde weer. Kunt u mij helpen, wat zou het kunnen zijn?
Let op: op vlakke straten rijdt de auto als een vis in het water.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9781 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de motor van mijn Ranger uit 1998
marintenso Ik raad altijd twee dingen aan in gevallen zoals die van jou: voer eerst een basisonderhoudsbeurt uit, dat wil zeggen vervang de bougies, het luchtfilter en het brandstoffilter, om uit te sluiten dat het gewoon een probleem van slechte verbranding is. Maar afgaande op wat je zegt en de gegevens die je verstrekt, zit het probleem in de koppelingsplaat en de geur die je rook, kwam misschien niet van de olie, maar van de verbrande schijf. Als dit onderdeel begint te falen, voel je dat als je kracht zet en op vlakke of minder steile hellingen merk je het niet, maar als je het niet vervangt, begin je het te voelen en krijg je problemen. Merk je dat als je hem in de vijfde versnelling zet en gas geeft, hij lijkt te versnellen, maar voel je het niet?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9789 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de motor van mijn Ranger uit 1998
Als het een benzine Ranger met carburateur is, kan het zijn dat de vlotterklep van de carburateur te laag is (zeldzaam).
Het meest waarschijnlijke scenario is wat kikemec al aangaf: koppelingsproblemen; de koppeling slipt wanneer er meer kracht gezet zou moeten worden. Trillen is ook een symptoom van een slippende koppeling. Probeer een hoge versnelling (4e), geef vol gas en controleer het toerental. Als het toerental plotseling stijgt en de auto niet sneller gaat, is dit een teken van een slippende koppeling.
Succes. Laat ons weten hoe het probleem zich ontwikkelt!
Met vriendelijke groet.