Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de motor van mijn Ranger uit 1998

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9762 door handmatig-mechanisch
Motorprobleem met mijn Ford Ranger uit 1998. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal...
Ik ben net verhuisd naar een nieuwe stad... hier zijn veel heuvelachtige straten, sommige behoorlijk steil... het probleem is dat mijn Ford Ranger uit 1998, Amerikaans model, 2.5L, 4-cilinder, handgeschakeld, problemen begon te geven tijdens het beklimmen van een vrij steile helling. Ik was nog maar een paar meter van de top toen de motor vermogen verloor en hevig begon te trillen. Ik gaf gas en het trillen werd erger, alsof de motor zou afslaan. Ik trapte de koppeling en de rem in en de motor liep weer normaal. Ik gaf weer gas om de helling af te komen en toen gebeurde hetzelfde weer, en ik begon een brandlucht van olie te ruiken. Ik moest naar beneden rijden, probeerde het opnieuw, en toen gebeurde hetzelfde. Kunnen jullie me helpen uit te zoeken wat het zou kunnen zijn?
Let op: op vlakke wegen rijdt de auto als een zonnetje.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9781 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Probleem met de motor van mijn Ranger uit 1998
Marintenso, ik raad in gevallen zoals die van jou altijd twee dingen aan. Ten eerste, voer een basisbeurt uit, dat wil zeggen, vervang de bougies, het luchtfilter en het brandstoffilter, om een ​​probleem met een slechte verbranding uit te sluiten. Maar afgaande op wat je hebt gezegd en de informatie die je hebt verstrekt, is het probleem de koppelingsplaat, en de geur die je rook was mogelijk geen olie, maar de plaat zelf. Wanneer dit onderdeel begint te slijten, merk je dat wanneer je vermogen vraagt, en het is niet merkbaar op vlak terrein of lichte hellingen. Maar als je het niet vervangt, zul je het gaan voelen en dat kan problemen veroorzaken. Heb je het gevoel dat wanneer je in de vijfde versnelling schakelt en gas geeft, het lijkt alsof de auto wel accelereert, maar je het niet echt voelt?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9789 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Probleem met de motor van mijn Ranger uit 1998
Als het een benzine-aangedreven Ranger met carburateur is, kan het zijn dat de vlotter in de carburateur te laag staat (wat ongebruikelijk is).
Hoogstwaarschijnlijk is het wat kikemec al noemde: een koppelingsprobleem. De koppeling slipt wanneer er meer kracht nodig is. Het trillen is ook een symptoom van een slippende koppeling. Probeer hem in een hoge versnelling (4e) te zetten, flink gas te geven en het toerental te controleren. Als het toerental omhoog schiet en de auto niet sneller gaat, is dat een teken van een slippende koppeling.
Succes, laat ons weten hoe het gaat!
Groeten.