Zoek MDM

Bulletin

4wd D-max diesel 3.0 aandrijfprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10161 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: D-max diesel 3.0 4wd aandrijvingsprobleem
Die truck heeft sensoren die lijken op schakelaars voor achteruitrijlichten om de status van de overdrachtsregeling aan te geven... Ik kan me voorstellen dat je probleem is dat het lampje blijft branden, zelfs als de overdrachtsschakelaar is uitgeschakeld.
Het eerste wat je moet doen, is ervoor zorgen dat de overdrachtsschakelaar niet is ingeschakeld... til alle vier de wielen in de lucht en laat ze, met draaiende motor, vooruit draaien in de eerste versnelling en de overdrachtshendel in de vierde of vierde versnelling en zorg ervoor dat alle vier de wielen draaien. Als dat niet gebeurt, betekent dit dat de overdrachtskoppeling niet werkt, of anders de regelsolenoïde. Als dat wel het geval is, is dat echter niet het probleem. Sluit nu de overdrachtsschakelaar in 2 uur aan en controleer of wanneer je hem in de versnelling zet en het voertuig start, alleen de achterwielen werken. Als de voorwielen nog werken, kan het zijn dat de selectieschakelaar defect is of dat een van de positiesensoren van de rondsels of de overdrachtskoppeling vastloopt. Probeer de positiesensoren één voor één los te koppelen en kijk of het waarschuwingslampje uitgaat. Als je het vindt, is het voldoende om het gewoon te vervangen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 9 maanden geleden #10162 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: D-max diesel 3.0 4wd aandrijvingsprobleem
Ik heb het al gecontroleerd en er zijn 4 sensoren die je zou moeten controleren. Ze bevinden zich allemaal in de tussenbak. Twee geven de positie van 2 of 4 wielen aan en de andere twee geven aan of de bak in neutraal staat. In de tussenbak heeft de actuatormotor ook 4 aansluitingen, naast die ik je eerder noemde. Als een van deze aansluitingen naast de 2h ook een signaal naar de TCM geeft wanneer de rijschakelaar in 2WD staat, kan dit een andere reden zijn waarom de Check oplicht. Ik hoop dat dit je helpt. We wachten op je reactie.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.