Zoek MDM

Bulletin

Mercedes Vito CDI startproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9604 door handmatig-mechanisch
Mercedes Vito CDI Startproblemen Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een Mercedes Vito CDI 112, 7 jaar oud, 200.000.000.000. Hij start al een tijdje slecht. Ik heb de gloeibougies gecontroleerd en die zijn in orde. De slechtste startprestaties zijn de eerste keer dat ik hem start, en ik stop hem na 5 of 10 minuten. Ik draai de contactsleutel om en de motor loopt prima, maar ik merk dat de brandstof de injectoren niet bereikt. Hij klinkt erg leeg. Ik heb geprobeerd te starten met het pedaal volledig ingetrapt, half ingetrapt en zonder in te trappen; geen resultaat. Soms probeert hij te starten met half ingetrapt pedaal en laat hij het dan plotseling los.
Als u me kunt helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen.
Kunt u me ook vertellen waar ik een werkplaatshandboek voor de Mercedes Vito CDI 112 kan vinden?
Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9642 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes Vito CDI startproblemen
Blijkbaar was de oplossing twee injectoren en een common rail-druksensor, wat een bedrag van € 1.000,- opleverde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9649 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes Vito CDI startproblemen
MiguelAngeltp schreef:

Blijkbaar was de oplossing twee injectoren en een common rail-druksensor, wat een bedrag van € 1.000,- opleverde.

Hallo,

Ik heb nog een auto zoals de jouwe en die had ook problemen met de injectoren en de hogedrukpomp. Bij 170.000 km op de teller moest ik de motor vervangen... een hoop geld.

Tot nu toe 250.000, en er zijn slechts kleine foutjes opgetreden. Ga zo door!

Ziet er geweldig uit, maar de kwaliteit laat wat te wensen over, om nog maar te zwijgen van de service. Ik heb ervaring met andere bestelauto's, zoals Peugeots, en die zijn met pensioen gegaan met een hoge kilometerstand en weinig pech.

Groeten.