Zoek MDM

Bulletin

Alfa Romeo 155 temperatuur is volgens mij te hoog

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9595 door handmatig-mechanisch
Alfa Romeo 155 temperatuur is volgens mij te hoog Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Alfa Romeo 155 TS uit 1995 gekocht. Mijn vraag is of het normaal is dat de motor altijd op 90 graden draait, want hoe vaak ik de koelvloeistof van de radiator ook ververs en schoonmaak, hij blijft op deze temperatuur draaien. Waar ik woon, zijn de temperaturen hoog en komen ze zelden onder de 30 graden. Als iemand hier iets over weet, zou ik dat zeer op prijs stellen, alvast bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9596 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Alfa Romeo 155 Temperatuur is volgens mij te hoog
Hallo vriend, die temperatuur is prima voor dat model, maar je zegt dat de temperaturen daar erg hoog zijn. Controleer in ieder geval de thermostaat en vervang hem als je twijfels hebt. Het is geen duur onderdeel en je bent verzekerd van geen problemen in de toekomst. Controleer of de elektrische ventilator goed past. Ik hoop dat dit helpt. Knuffels.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9597 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Re:Alfa Romeo 155 temperatuur is volgens mij te hoog
Oké, bedankt voor de hulp, het is dus normaal dat hij op 32 graden draait. Ik heb de ventilator al vervangen door een nieuwe, en ik heb ook de lamp vervangen die de koelventilator van de radiator aanstuurt, die zich onder de wateruitlaat van de radiator naar de motor bevindt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9599 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Re:Alfa Romeo 155 temperatuur is volgens mij te hoog
Dit is de normale bedrijfstemperatuur van bijna alle auto's, vanwege het ontwerp van de meter; hij staat praktisch halverwege. Met vriendelijke groet.