Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de versnellingsbak van een Ford Ka uit 1998

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9555 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb een probleem met mijn versnellingsbak. Het blijkt dat de stang die van de versnellingspook naar de versnellingsbak loopt, los is geraakt van binnenuit.

Het bleek dat ik hem naar een monteur hier in mijn land heb gebracht (Dominicaanse Republiek, daar zijn niet veel van dat soort auto's, laat staan monteurs die er veel vanaf weten).

De monteur heeft hem uit elkaar gehaald, zag dat er een schroef los was geraakt, draaide hem vast en alles, en toen hij de versnellingsbak weer in elkaar wilde zetten, wilde hij niet schakelen. Na verschillende pogingen, plus de handleiding die ik hier kon vinden, hebben ze hem weer in elkaar gezet en schakelt hij door alle versnellingen behalve de vijfde. Kan iemand me alsjeblieft helpen als er een video-tutorial is over hoe je de versnellingsbak van een Ford Ka uit 1998 correct in elkaar zet? Hij rijdt momenteel, maar schakelt niet naar de vijfde versnelling en ik vind het lastig om hem te laten draaien.

Ik zou in ieder geval graag willen dat je me vertelt van welk ander voertuig ik een transmissie kan aanpassen, alvast bedankt. Of een motor die er ook in past, hoewel ik niet veel geld heb, alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9558 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de versnellingsbak van de Ford Ka uit 1998
De oplossing is simpel: als de vijfde versnelling niet inschakelt en de andere versnellingen wel, dan is er sprake van een probleem met het afstellen van de stang. U hoeft hem alleen maar in de juiste positie te zetten en dat is alles.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9562 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de versnellingsbak van de Ford Ka uit 1998
kikemec schreef:

De oplossing is simpel: als de vijfde versnelling niet inschakelt en de andere versnellingen wel, dan is er sprake van een probleem met het afstellen van de stang. U hoeft hem alleen maar in de juiste positie te zetten en dat is alles.

Ik weet dat omdat mijn vader enige mechanische kennis heeft. De vraag is hoe je dat moet doen, aangezien hij meerdere keren verlaagd is en er bij elke montage steeds een tandwiel gemonteerd bleef, wat erg oncomfortabel was. Ik zou graag in ieder geval een video-tutorial of een stapsgewijze handleiding zien over hoe je hem moet monteren, zodat je hem niet hoeft te verlagen en niet weet hoe je hem weer in elkaar moet zetten. Hartelijk dank voor je reactie.

Ik hoop dat u mij kunt helpen mijn probleem op te lossen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9563 door handmatig-mechanisch
Hallo!!!!!!!!!!!
Kijk, mijn naam is Abraham Garcia. Ik werk bij het Ford Mexico Agentschap. Ik moet de transmissie weer laten zakken en een interne ballon en een koppelingsblokkering controleren. Ze hebben je al verteld dat je de kalibratie van de selectiestang moet controleren, want als deze niet goed is gesynchroniseerd, gaan de veranderingen niet goed in de auto. Het is een beetje achteruit rijden tijdens het afstellen. Dat is hetzelfde vakje als de koerier en je weet dat de handleidingen voor dat soort auto's erg gedrukt zijn. Oké.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 10 maanden geleden #9570 door handmatig-mechanisch
cachorro021006 schreef:

Hallo!!!!!!!!!!!
Kijk, mijn naam is Abraham Garcia. Ik werk bij het Ford Mexico Agentschap. Ik moet de transmissie weer laten zakken en een interne ballon en een koppelingsblokkering controleren. Ze hebben je al verteld dat je de kalibratie van de selectiestang moet controleren, want als deze niet goed is gesynchroniseerd, gaan de veranderingen niet goed in de auto. Het is een beetje achteruit rijden tijdens het afstellen. Dat is hetzelfde vakje als de koerier en je weet dat de handleidingen voor dat soort auto's erg gedrukt zijn. Oké.

Ik begrijp een deel van wat je zegt, maar aangezien de monteurs in de Dominicaanse Republiek weinig weten van wat je zegt, wil ik de transmissie niet verlagen om hem zo te laten, dat wil zeggen, met een gemonteerde wijziging. Is er een mogelijkheid voor een gedetailleerde handleiding of een video-tutorial over hoe je deze transmissie correct monteert? Tenminste, als die bestaat. Anders zou ik graag willen weten of je de mogelijkheid hebt om te communiceren met de Dominicaanse technische dienst, zodat ik contact kan opnemen met iemand die me hiermee kan helpen. Bij voorbaat dank. Oh, trouwens, kun je me helpen met het kopen van onderdelen en accessoires daar in Mexico en ze hierheen laten komen? Heel erg bedankt.