Zoek MDM

Bulletin

partner 2.0hdi

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9481 door handmatig-mechanisch
Partner 2.0 HDI Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, kijk, 7 maanden geleden heb ik een distributie gedaan van een 2.0 HDi partner en het blijkt dat de klant in die twee dagen klaagt dat de auto schokt. Ik ga hem testen en wat ik constateer, is dat deze schokken worden veroorzaakt door de klant sinds hij hem in de 4e versnelling zette bij 2000 tpm en op zeer lage snelheid en hij had ook minstens een week met de dieseltank in reserve, maar voor hem is dit geen probleem. 2 dagen later komt hij terug en laat me zien dat de distributieriem gerafeld is en op het punt staat te breken. Ik haal hem uit elkaar en merk dat de spanschroef een kleine vervorming lijkt te hebben en de riem naar buiten spuwt, maar de distributie was klaar. Ik monteer de nieuwe riem en start de auto zonder problemen. 4 dagen later komt hij terug en laat me de auto zien en vertelt me dat er een vreselijk geluid is, ik constateer dat het geluid afkomstig is van cilinder nummer één sinds. Toen ik de injector loskoppelde, verdween het geluid, met het geluid startte de auto zonder problemen.
Nou, vandaag vertelde hij me dat hij hem naar een garage had gebracht en dat de auto kapotte tuimelaars of klepstoters en kromme kleppen had en dat ik verantwoordelijk was voor die storing. En ik heb nooit gezien dat de distributie scheef stond of te ver was. Ik heb ook gemerkt dat de klant dagen voor het geluid de olievuldop op het kleppendeksel had geopend terwijl de auto draaide, en dat maakte me erg achterdochtig. De auto kwam binnen voordat de riem was gemonteerd, omdat de krukaspoelie kapot was, die hij ook had vervangen, en tegelijkertijd heb ik de riem vervangen. Nou, ik hoop op uw mening, want ik vermoed dat ze me voor de gek houden. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9482 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: partner 2.0hdi
Hallo Betis, uit wat je zegt, krijg ik de indruk dat deze klant je heeft lastiggevallen en nu wil dat je de gevolgen betaalt. We komen altijd wantrouwige en kwaadwillende mensen tegen. In zo'n geval zou ik ervoor kiezen om het geld voor de arbeid terug te betalen en je niet meer in mijn atelier te laten komen. Je hebt nergens spijt van. Ik hoop dat mijn bescheiden mening nuttig is. Veel succes en een knuffel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9500 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: partner 2.0hdi
Hoi maat.
Afhankelijk van wat je hebt beschreven in de facturen die je aan deze persoon hebt gestuurd, zou je een probleem kunnen hebben. Het beste wat je maat je vertelt is: betaal de arbeid en laat ze uit je winkel verdwijnen.
Ze zullen de reparaties die ze bij de andere winkel hebben uitgevoerd nog steeds claimen.
Het is beter om geen werk te hebben dan dit soort klanten.
Met vriendelijke groet!