Zoek MDM

Bulletin

Injector 1 werkt harder dan de anderen 1.4 TDCI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9473 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Injector 1 werkt harder dan de anderen 1.4 TDCI
Nou ja, zoiets simpels als de injector verplaatsen en testen... Ik zal hem testen, en als hij dan nog steeds kapot is, zal ik hem vervangen.
Ik durf hem niet naar de brandweer te brengen om hem te laten reinigen, omdat ze de injectoren al hebben meegenomen en de eerste later weer kapot is gegaan. Ik zal hem moeten vervangen als die injector na de test die je noemde nog steeds kapot is.
Ik snap nog steeds niet hoe injectoren (nou ja, sommige injectoren) kapot kunnen gaan na een reparatie waarbij alleen de koperen pakkingen tussen de injectorzitting en de cilinderkop zijn vervangen... komt dat door onzorgvuldig werk, waardoor er vuil in de injector komt, of komt het doordat common-rail injectoren erg kwetsbaar zijn en bij de minste aanraking al kapotgaan?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9486 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Injector 1 werkt harder dan de anderen 1.4 TDCI
Camon-injectoren kunnen, als ze erg kwetsbaar zijn, beschadigd raken door een stoot, door verkeerd gebruik of zelfs door ze volledig onder te dompelen voor ultrasoonreiniging.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9489 door handmatig-mechanisch
Bedankt, Kikemec. Ik waardeer je hulp enorm.
Alles is nu duidelijk.

Met vriendelijke groet.:kant:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9495 door handmatig-mechanisch
Hallo, common-rail injectoren zijn zo kwetsbaar dat soms alleen al het verlagen en opnieuw opbouwen van de druk in het hogedrukcircuit ervoor zorgt dat ze minder goed presteren of zelfs kapot gaan.

Groeten aan iedereen op het forum,

Claudio

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9504 door handmatig-mechanisch
De injectoren van de brandweer arriveerden (ze hadden er dit keer alle vier meegenomen) en hij zei dat ze in orde waren, perfect.:onzeker:

Na alles te hebben gecontroleerd om te zien wat er uitkwam, werd er een gebrek aan compressie gedetecteerd in cilinder 1. Wat een toeval, de cilinder waar de injector het begaf, zat op 8 kg/cm².

Het lijkt geen "buitensporig ernstig" compressieprobleem; anders had hij waarschijnlijk nog minder compressie gehad.

Ik laat je weten hoe het verhaal afloopt en wat het onderliggende probleem uiteindelijk is.

Alle aanwijzingen die je kunt geven, zijn altijd nuttig.;)