Zoek MDM

Bulletin

Injector 1 werkt harder dan de anderen 1.4 TDCI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9452 door handmatig-mechanisch
Injector 1 werkt harder dan de anderen 1.4 TDCI Geplaatst door manual-mecanica
Ik bracht de auto ter reparatie omdat de pakking van injector 3 (de pakking tussen de injector en de cilinderkop) kapot was. Ze vervingen die, en toen ik daar aankwam, begon de auto te schokken (wanneer het maar voelde), totdat hij op een dag op de snelweg stuk ging (schokkend als een gek, schuddend, nauwelijks stationair draaiend en een geluid makend alsof er iets in de motor was losgeraakt, blijkbaar een lekkende injector). Ik bracht hem ter reparatie en ze vertelden me dat injectoren 1 en 2 vastzaten. Ze brachten ze naar de garage en ontstopten ze. Ze gaven de auto terug, en na 4 km had ik weer een probleem met het schudden en het probleem met het stationair draaien.

Terug in de garage lieten ze een diagnoseapparaat lopen, en er waren geen elektronische storingen, maar toen ze de injectoren doormeten, zagen ze dat injectoren 2, 3 en 4 hetzelfde werkten, maar injector 1 werkte harder. De garage had totaal geen oog voor diagnose, en ik ook niet. Ze gaan de vier injectoren terugbrengen naar de brandweer, maar ik weet het niet...

Heeft iemand een soortgelijke situatie meegemaakt? Help me alsjeblieft.

En nog iets, wat heeft het te maken met het vervangen van de koperen afdichtingen van een injector, waardoor de injectoren uiteindelijk kapot gaan?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9460 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Injector 1 werkt harder dan de anderen 1.4 TDCI
Deze koperen afdichtingen zorgen ervoor dat de injector afgedicht wordt, zodat de compressie niet ontsnapt. Ze zorgen er ook voor dat de afdichting op afstand blijft, zodat de injectortip niet te diep in de kamer dringt. Dit voorkomt dat de tip, het mondstuk en de naald verbranden of verkolen. Als dit gebeurt, zal de injector niet correct injecteren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9464 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Injector 1 werkt harder dan de anderen 1.4 TDCI
Theoretisch gezien zijn de 4 koperen pakkingen voor de injectorzitting nieuw en zijn de afdichting en de hoogte van de injector zoals ze zouden moeten zijn...

Als alles in orde is, hoe kan het dan dat we injector 1 met de Ford IDS in de gaten houden en zien dat deze meer werkt dan de andere drie? (de waarheid is dat ik niet weet welke parameters de Ford IDS voor de injector in de gaten houdt, inspuitdruk, retourdruk, dieselstroom, verbruik van de injectorspoel...), maar we zien wel dat de balk die bij injector 1 hoort twee keer zo lang is als die van de andere injectoren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9467 door handmatig-mechanisch
Kijk, als het elektronische injectoren zijn die door de ECU worden aangestuurd, zou ik de stroom meten die elke injector bereikt. Het is mij overkomen in een Ford, waar een van de injectoren verzadigd raakte met het signaal en een grote hoeveelheid brandstof doorstuurde, terwijl de motor op drie cilinders werkte. Controleer dit en laat het me weten. Je kunt het ook met een normale tester doen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9468 door handmatig-mechanisch
Ik vergat iets, als ze niet elektronisch worden aangestuurd, zou ik proberen ze te vervangen en als de storing zich voordoet in de cilinder waar je ze hebt vervangen, weet je zeker dat de injector slecht is, deze heeft geen afdichting of zoiets, in ieder geval zul je hem ter reparatie moeten opsturen als dat niet kan, vervang hem dan