Ik bracht de auto ter reparatie omdat de pakking van injector 3 (de pakking tussen de injector en de cilinderkop) kapot was. Ze vervingen die, en toen ik daar aankwam, begon de auto te schokken (wanneer het maar voelde), totdat hij op een dag op de snelweg stuk ging (schokkend als een gek, schuddend, nauwelijks stationair draaiend en een geluid makend alsof er iets in de motor was losgeraakt, blijkbaar een lekkende injector). Ik bracht hem ter reparatie en ze vertelden me dat injectoren 1 en 2 vastzaten. Ze brachten ze naar de garage en ontstopten ze. Ze gaven de auto terug, en na 4 km had ik weer een probleem met het schudden en het probleem met het stationair draaien.
Terug in de garage lieten ze een diagnoseapparaat lopen, en er waren geen elektronische storingen, maar toen ze de injectoren doormeten, zagen ze dat injectoren 2, 3 en 4 hetzelfde werkten, maar injector 1 werkte harder. De garage had totaal geen oog voor diagnose, en ik ook niet. Ze gaan de vier injectoren terugbrengen naar de brandweer, maar ik weet het niet...
Heeft iemand een soortgelijke situatie meegemaakt? Help me alsjeblieft.
En nog iets, wat heeft het te maken met het vervangen van de koperen afdichtingen van een injector, waardoor de injectoren uiteindelijk kapot gaan?