Kijk, als je de airco aanzet, zou het lampje op de aircoknop moeten gaan branden. Als het lampje uitgaat als je het loslaat en je het continu moet indrukken om de airco aan te houden, dan ligt het probleem bij de knop of de bediening. Als die niet onafhankelijk werkt, moet je bij de condensorventilator een stroomtester of testlamp gebruiken om te zien of er positief en negatief contact is. Als dat zo is, werkt de motor niet. Je kunt hem ook rechtstreeks op de accu testen met twee kabels. Het maakt niet uit hoe je hem aansluit. Als hij defect is, werkt hij niet.
Over het algemeen worden de ventilatoren, of de ventilator in sommige gevallen, rechtstreeks op de compressor aangesloten. Dat zou altijd zo moeten zijn. Bij andere modellen hebben ze een gasdruksensor en werken ze op basis van wat het aircosysteem vraagt. Ik vertel je dit omdat ik me niet precies kan herinneren hoe die van jou werkt. Het
is makkelijk om te weten of de compressor defect is of niet werkt. In elke werkplaats plaatsen ze wel een drukmeter of een herstelapparaat. Deze hebben twee klokken: laag (blauw) hoog (rood), laag staat voor 60 psi, hoog voor minder dan 150 psi. Zonder dit gereedschap zou je een waarzegster moeten zijn, haha.
Ik vergat te vertellen dat laag staat voor 60, 70, 80 psi. Als de compressor defect is, is 60 psi of hoger een correcte waarde van 25 tot 40 psi bij lage druk, afhankelijk van de omgevingstemperatuur (nacht of dag). Heeft u vragen? Vraag het gerust aan een vriend van het forum, ik zal u graag antwoorden. Groeten uit CANCUN