Zoek MDM

Bulletin

Scenic II airconditioning bijvullen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #9342 door handmatig-mechanisch
Scenic II airconditioning bijvullen Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, in verschillende auto's die ik in de loop der jaren heb gehad, vulden ze, afhankelijk van de garage, het systeem bij of vertelden ze me dat het circuit lekte, en de rekeningen liepen op tot 1.000 euro.

Meestal ging ik elk jaar of elke twee jaar de airco bijvullen, dan testten ze of er geen lekken in het systeem zaten. De garage vertelde me niets over de lekken en vulde het wel bij, maar het jaar daarop moest ik het opnieuw bijvullen.

Mijn vraag is: gaan de aircocircuits zo snel kapot dat ik de airco moet repareren of elk jaar moet bijvullen?

Want als ze het bijvullen, staat op de rekening alleen het bijvullen vermeld. En ik gebruik de airco het hele jaar door, en als de zomer aanbreekt, wanneer ik hem het hardst nodig heb, merk ik dat de koelcapaciteit van de airco afneemt.

Dank u wel

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #9351 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Scenic II airconditioning bijvullen
Lekkages in de airconditioning gaan niet snel kapot. Het probleem is dat de reparaties niet goed worden uitgevoerd. Een airco ontlaadt niet gemakkelijk als er ladingsverlies is, maar geen lekkages in het systeem. Het gas, net als elk ander samengeperst gas, blijft niet stabiel, maar bijvullen hoeft niet elk jaar. Het niveau zal om de twee jaar dalen, maar dit hangt sterk af van de uitgevoerde werkzaamheden. Het systeem zou niet kapot moeten gaan, maar de lading kan wel dalen, dat klopt. Het hangt allemaal af van het airconditioningsysteem in uw auto.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.