Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de Toyota Vitz 99

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9330 door handmatig-mechanisch
Problemen met de Toyota Vitz 99 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal.
Ik ben nieuw hier. Drie weken geleden had ik een motoronderhoudsbeurt van mijn Toyota Vitz uit 1999 (automatische transmissie). De monteur had de accu losgekoppeld om de auto te scannen. Toen ik hem ophaalde bij de garage, merkte ik dat hij vermogen verloor en langzaam schakelde.
Een vriend raadde me aan om brandstofinjectorreiniger te gebruiken. De volgende dag kreeg mijn auto weer vermogen en schakelde hij normaal.

Drie dagen geleden heb ik mijn accu verwijderd om de auto van mijn vader een boost te geven. Na een paar minuten heb ik de accu weer op de auto aangesloten en merkte ik dat hij weer vermogen verloor en weer moeite had met schakelen.

Heeft het loskoppelen van de accu er iets mee te maken? Wat kan ik doen? Kan
iemand me helpen

Knuffels

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9331 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de Toyota Vitz 99
Hoi maat, als je de accu loskoppelt, wordt de ECU gedeprogrammeerd en moet hij de motorkarakteristieken opnieuw leren. Rijd een uur met variërende toerentallen tot hij weer normaal is, en dan kun je vertrekken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9343 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de Toyota Vitz 99
Wat Jal zegt klopt, maar je kunt het doen door te herprogrammeren met een scanner. Wat ik niet begreep, is waarom de monteur de accu loskoppelde om een scan uit te voeren. Scans worden uitgevoerd met het contact open, dus je hoeft de accu niet te verwijderen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9406 door handmatig-mechanisch
Partner:
Bedankt voor je advies, ik ga het in de praktijk brengen.

Knuffels.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 11 maanden geleden #9407 door handmatig-mechanisch
Kikemec:

Ik wil je ook bedanken, en je hebt me nog een belangrijke vraag bezorgd over het feit dat mijn monteur de accu loskoppelde voor de scan.

Bedankt en een knuffel.