Zoek MDM

Bulletin

Problemen met het inschakelen van een nuance

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #9277 door handmatig-mechanisch
Ontstekingsproblemen met een Matiz. Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb het volgende probleem met mijn Matiz: als ik de auto probeer te starten, slaat hij niet aan omdat er geen brandstof wordt ingespoten. Ik heb een nieuwe brandstofpomp geïnstalleerd, maar dat heeft niets veranderd. Als ik het signaal bij de injectoren meet, krijg ik een positief signaal, maar geen negatieve puls. Ik heb de verdeler gecontroleerd, maar daar ligt het probleem niet. Ik heb ook de boordcomputer gecontroleerd, maar daar is het probleem ook niet. Ik heb de sensoren vervangen, maar nog steeds geen resultaat. Kan iemand me vertellen wat het zou kunnen zijn? Ik ben er vrij zeker van dat het een draadje is, maar ik heb het elektrische schema niet. Mocht iemand dat hebben en het met me willen delen, dan zou ik daar erg dankbaar voor zijn. Stuur het alstublieft naar het volgende e-mailadres. . :onzeker:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #9305 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Ontstekingsproblemen met een Matiz
Hallo, luister, het eerste wat je moet doen is stap voor stap te werk gaan om het probleem snel te vinden. Op basis van je beschrijving ligt het probleem bij het brandstofinjectiesysteem. Je moet eerst vaststellen of de storing wordt veroorzaakt door een gebrek aan brandstoftoevoer naar de brandstofrail of door een gebrek aan stroomtoevoer naar de injectoren (elektronica). Om dit te doen, koppel je de brandstofleiding naar de rail los en controleer je de druk; deze moet hoger zijn dan 40 psi. Als je geen drukmeter hebt, sluit je de leiding rechtstreeks aan op een jerrycan en open je de brandstofkraan. Houd er rekening mee dat de pomp, afhankelijk van het injectiesysteem, druk levert met de kraan open of tijdens het starten. Als de druk goed is, kun je dat uitsluiten en je concentreren op de injectoren. Deze hebben twee draden: 12V en een massa-aansluiting. Probeer de 12V-leiding te gebruiken; als die goed is, controleer dan de massa met een logische probe. Dit zal bepalen of er daadwerkelijk een signaal van de computer komt. Als dit allemaal in orde is, moet je de injectoren en de brandstofdrukregelaar demonteren en controleren. Persoonlijk denk ik... Als je de brandstofpomp al hebt vervangen, kan het probleem in de elektrische voeding zitten. Controleer de 12V op de voedingskabels. Vergeet niet om de motor te starten om te testen.
Veel succes, en hopelijk lukt het je om het op te lossen. Laat ons weten hoe het gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #9378 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Ontstekingsproblemen met een Matiz
Bedankt voor de suggestie, het probleem was een gebrek aan aarding naar de computer.