Zoek MDM

Bulletin

De batterij is leeg

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9269 door handmatig-mechanisch
De batterij is leeg Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal. Ik heb een vraag. De accu van mijn Seat Marbella uit 1992 is ongeveer 15 dagen geleden leeggeraakt. Ik heb er een nieuwe in gezet, maar nadat de auto een week stil had gestaan, was hij leeg. Ik heb hem gestart met startkabels, een lange rit gemaakt en de volgende dag kon ik hem niet meer starten omdat de accu leeg was. Ik zou graag willen weten wat er volgens jullie mis zou kunnen zijn.
Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9272 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Batterijontladingen
Hallo maat, het is duidelijk dat er sprake is van een kortsluiting met een hoog verbruik, want de accu mag niet in zo'n korte tijd ontladen. Om er zeker van te zijn dat de fout niet bij de accu ligt, want zelfs een nieuwe accu kan kapotgaan, doe je de volgende test: 's Nachts met een volledig opgeladen accu koppel je de negatieve pool los, 's ochtends sluit je hem weer aan en start je de auto. Als de auto dan normaal start, ligt het niet aan de accu. In dat geval zul je moeten kijken waar de ontlading plaatsvindt door de verdachte elementen los te koppelen en te testen met een voltmeter. Succes en groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9287 door handmatig-mechanisch
Jal heeft gelijk: als de accu 's nachts ontlaadt, heb je waarschijnlijk een verborgen verbruik, of zoals ze dat hier noemen, een spookverbruik, veroorzaakt door kortsluiting of een onderdeel dat geactiveerd blijft. Als je geen problemen krijgt met de motor, kun je de dynamo vanaf nu uitsluiten. Die verbruiken zijn wat lastiger te vinden. Je bespaart jezelf werk en pech door hem naar een elektricien te brengen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #9314 door handmatig-mechanisch
Het is absoluut kortsluiting. Je kunt al deze tests uitvoeren met een multimeter. Het is niets bijzonders.
Je moet hiervoor het circuit volgen. Als je het probleem wilt oplossen, is een elektricien de beste optie.
Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #9327 door handmatig-mechanisch
Bedankt jongens, ik heb de auto vandaag bij een elektrazaak achtergelaten en hij vertelde me hetzelfde: er moet iets zijn dat de auto verbruikt als hij stilstaat en ik moet ernaar op zoek. Ik laat het je weten. Met vriendelijke groet.