Zoek MDM

Bulletin

ELEKTRONISCHE PROBLEMEN FIAT SIENA 2003

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9268 door handmatig-mechanisch
ELEKTRONISCHE PROBLEMEN FIAT SIENA 2003 Gepubliceerd door manual-mecanica
Precies 3 maanden geleden begon het elektrische systeem te haperen. Volgens de handleiding was er een probleem met het brandstofinjectiesysteem, aangezien het gele lampje voor laag brandstofpeil en het rode lampje in de vorm van een motor gingen branden (ondanks dat ik nog maar een halve tank brandstof had). Ik bracht de auto naar een erkende dealer en die controleerde hem. Ze concludeerden dat de storing in de brandstofpomp zat, die vervangen werd, en dat de injectoren gereinigd werden. Ik dacht dat het probleem hiermee opgelost was, maar na 10 dagen kwam het probleem terug, dit keer acuter, doordat de auto vermogen verloor en uitviel. Ik bracht de auto terug en ze controleerden hem. Ik heb hem nu al 4 keer laten repareren, maar ze hebben het probleem niet gevonden. Het blijft me soms dwarszitten, het duurt lang in die toestand, en als hij het begeeft, kom je echt niet verder. Ik bracht de auto naar een andere monteur en hetzelfde verhaal begon weer met hetzelfde probleem... Als iemand weet wat het probleem zou kunnen zijn, want ik ben al wat geld aan het uitgeven aan het vervangen van onderdelen en niets heeft dit probleem opgelost...
Alvast bedankt voor uw hulp...
:S

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9276 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: ELEKTRONISCHE PROBLEMEN FIAT SIENA 2003
Hoi Tavo, ik neem aan dat ze het brandstoffilter hebben vervangen. Zo ja, controleer dan de drukregelaar en het ontluchtingssysteem van de brandstoftank. Controleer ook het pomprelais en het injectierelais. Succes en een knuffel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9278 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: ELEKTRONISCHE PROBLEMEN FIAT SIENA 2003
Hoe gaat het met je, Jal?
Bedankt voor je hulp.
Ik kan je vertellen dat het brandstoffilter is vervangen, inclusief de pomp. Ik heb de tankontluchting al getest en die werkt normaal. Het relais is vervangen en zelfs een deel van de dynamo.
Nu hoef ik alleen nog maar naar de drukregelaar te kijken. Ik ga de garage vragen of dit is gebeurd, want ze hebben een volledige scan uitgevoerd en alles vervangen, van de bougiekabels tot de distributieriem. Ze hebben de bobine en de elektronische ontstekingsreacties gecontroleerd. Zoals ik het begrijp, is alles opnieuw gekalibreerd en zou er een papiertje bij moeten zitten.
Nogmaals bedankt, en ik laat je weten wat de garage me antwoordt...
Met vriendelijke groet...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9289 door handmatig-mechanisch
Tavo, ik had een soortgelijk probleem met een VW Bora. De motor schokte en sloeg vervolgens af. Het probleem zat in de drukregelaar die op de inspuithelling zit. Test deze voordat je hem vervangt. Klem de slang af die bij de retour van deze klep komt. Geef gas als er geen problemen optreden en je bent er klaar voor. Als je het rijdend wilt proberen, klem dan een klem op de slang en klem deze een beetje af, maar niet te veel. Ga eropuit en test de auto. Laat het ons dan weten. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26631 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb een Siena uit 2003 en ik had hetzelfde probleem. Na alle moeite, al het geld dat ik eraan heb uitgegeven en alle slimme mensen die ik heb ontmoet, verscheen er een eerlijke die de auto heeft uitgelezen en de storing heeft verholpen. Hij liet me de bougiekabels vervangen. Ik heb er eentje van het merk Genaud gekocht en de Siena loopt nu 11.000 km/u op benzine en aardgas. De man vertelde me dat een vonkstoring ervoor zorgt dat het elektronische gaspedaal blokkeert bij de 1.3 16V. Nou, ik hoop dat mijn opmerking helpt en dat ze je niet langer voor de gek houden. Met vriendelijke groet, Heldo.