Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de automatische transmissie van de Misutsbihi MF

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9267 door handmatig-mechanisch
Een paar dagen geleden kwam er water in de versnellingsbak via de druksensor. Ik heb de olie vervolgens afgetapt met water en nieuwe olie erin gedaan. Toen ik op de snelweg reed, lekte de olie via de peilstok en de peilstok zelf lekte tegelijkertijd. Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn?

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #9306 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: problemen met de automatische transmissie van de Misutsbihi MF
Hallo, wat er zou kunnen zijn gebeurd, is dat als er water in is gekomen en het zich heeft vermengd met de olie, het emulgeert en krijtachtig wordt of zoals ze hier zeggen, het wordt als arequipe, als dit is gebeurd, dan bedekt deze emulsie de hydraulische regelgalerijen, dit zijn kleine oliedrukverbindingen in de doos, het probleem met de peilstok is dat de opgebouwde druk ergens vandaan moet komen en zoek naar het gemakkelijkste onderdeel, namelijk de peilstok, wat u moet doen is doorspoelen of hogedrukreiniging met een speciaal gereedschap, of de doos demonteren en volledig schoonmaken

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #9308 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: problemen met de automatische transmissie van de Misutsbihi MF
Bedankt voor het advies. Drie dagen na het ongeluk heb ik het carterdeksel opengedraaid en alle olie gemengd met water, dat roze van kleur was, eruit gegoten. Ik heb het filter vervangen. Vanaf dat moment verbeterde de auto aanzienlijk. Het probleem met de olielekkage via de peilstok kwam doordat ik te veel olie had bijgevuld, en natuurlijk morst hij die als hij warm wordt. Bedankt.