Zoek MDM

Bulletin

Startprobleem bij VW Santana

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9231 door handmatig-mechanisch
Startprobleem bij VW Santana Geplaatst door manual-mecanica
forumvrienden, zoals altijd breng ik jullie een vreemd geval voor de geest. Ik heb een VW Santana uit 1989, een 1.8 carburateurmotor. De cilinderkoppakking is vervangen (cilinderkop). De distributie is zoals het hoort afgesteld. Het bovenste dode punt is afgesteld door het vliegwiel, aangezien dit een merkteken heeft. De nokkenas staat in crossover, dat wil zeggen, gesloten, en de zuiger comprimeert. De rotor van de verdeler staat op het punt een vonk te geven, maar om een of andere magische reden wil de motor niet starten. Hij doet alsof hij dat gaat doen, maar dat doet hij niet. Ook na een tijdje proberen begint hij een soort tegenexplosies te geven. Het zijn geen tegenexplosies, maar de vonk springt op een ander moment naar de andere kant. De verdeler is nu perfect gesynchroniseerd met de nokkenas en de krukas, maar hij geeft de vonk niet waar hij hoort en soms is er helemaal geen vonk.

de verdeler heeft een elektrische connector met twee draden, één is de aarde en de andere is volgens mij de fase. Ik weet niet echt waar dat onderdeel voor dient of wat het doet, maar een monteur vertelde me dat het te maken had met de volgorde waarin de vonk overspringt. Ik weet niet of dat waar is. Volgens mij noemde hij het een opneemspoel of zoiets. Hoe kan ik dit onderdeel testen? Weet iemand misschien een soortgelijk geval? Ik hoop op ideeën en antwoorden. De distributie is ongeveer 56 keer getimed en is door nog twee monteurs gecontroleerd. Het punt is dus in orde. Het voertuig liep voordat de pakking werd vervangen. Als informatie geef ik het je.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9241 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Startprobleem bij een VW Santana
Hoi kikemec, als er een opneemspoel in zit, zoals je zegt, kun je die testen met een voltmeter. Het draaien van de verdeler genereert een spanning van 1,5 V. Test ook de ontstekingsmodule. Soms genereert die deze storing. Heb je de kabels, de verdelerkap, de rotor en de spoel gecontroleerd? De rotor heeft een weerstand die meestal naar massa gaat. Controleer die zorgvuldig. Succes en houd me op de hoogte. Knuffels.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9252 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Startprobleem bij een VW Santana
Vriend Jal, kijk broer, ik ben helemaal klaar met deze auto. Ik heb hem al meer dan een week vanwege een nieuwe pakking en hij start nog steeds niet. De timing is perfect, maar het is alsof de vonk niet synchroon loopt. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik haal de verdeler eruit en controleer hem helemaal zoals je me hebt verteld. Dan vertel ik het aan iedereen die het wil weten, zodat ze geen tijd verspillen zoals ik. Groeten en knuffels.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9291 door handmatig-mechanisch
Oké, de auto is gestart. Ik zal het je vertellen voor het geval dat het helpt. Het vliegwiel van deze auto heeft veel verschillende markeringen voor verschillende tijden. Kort gezegd, de markering die overeenkomt is degene die is geïdentificeerd als OT. Er is een detail, de andere is dat de nok drie verschillende kruisen heeft. De lijn achter de poelie is degene die de echte markering bepaalt, namelijk het middelste kruis. Bovendien was de afdekking bij een van de nokken licht gebarsten, omdat cilinder 2 hierdoor geen stroom had en kabel 4 in het midden was doorgesneden. Dit viel niet op, omdat cilinder 4 hierdoor geen vonk had. Alles is al gerepareerd en gestart.