Zoek MDM

Bulletin

Startprobleem Opel Astra G

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden - 16 jaar 2 maanden geleden #9259 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Startprobleem Opel Astra G
Kunt u mij vertellen hoe ik het kan controleren? Bedankt.
Ik heb vandaag drie korte ritjes van 5 minuten gemaakt
en het is niet uitgevallen.
Laatst bewerkt: 16 jaar 2 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9261 door handmatig-mechanisch
zwarte blik, als je hem na het starten op zaterdag stopt en hem een week later weer start, kan de accu leeg zijn, omdat je hem moet opladen, als dat niet zo is, controleer dan of de dynamoregelaar constant oplaadt, want je hebt misschien een probleem met de acculading, het is bijna waarschijnlijk dat het daardoor komt, en bijna onmogelijk dat het door de temperatuurlamp komt, en nog veel minder door de pomp, in ieder geval, als je dit hebt gecontroleerd en hij nog steeds niet start, kijk dan eens naar het ontstekingssysteem, maar dat heeft niets te maken met de lamp en al die andere dingen die ze zeiden, het is onlogisch, op zijn best, als het de lamp is, zou de elektromotor niet starten en zou de temperatuur stijgen, maar het heeft niets te maken met het startsysteem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9266 door handmatig-mechanisch
hahahaha lucas een kleine introductie kijk, de temperatuursensor (niet de lamp) is van het grootste belang bij het starten en rijden, omdat deze de injectietijd bepaalt waarin de hoeveelheid brandstof die moet worden ingespoten, wordt bepaald. Deze tijd wordt geregeld op basis van de motortemperatuur en de pulsbreedte neemt toe of af naarmate de temperatuur stijgt of daalt. Wanneer deze sensor een temperatuur onder de 30 graden Celsius meet, meet hij een injectiepuls van ongeveer 4,3 milliseconden, wat een erg lange puls is en daarom overspoelt de motor met brandstof en slaat hij af of stopt hij. Als je hem laat rusten, verdampt deze brandstof en start hij opnieuw. Dit kan een kwestie van seconden zijn of in het ergste geval van minuten.
De pomptrek moet constant zijn, anders kan elke verandering in de stroomsnelheid bepalend zijn voor een motorafslag of een storing ervan. Door de stroomtoevoer naar de pomp af te sluiten met oververhitte kabels, neemt de weerstand af en ontstaat er een inconsistent signaal.
als de accu leeg zou raken of leeg zou raken, zou hij van de ene op de andere week niet meer starten omdat hij zich in die periode herstelt en normaal start. Als de auto tijdens normaal rijden na een tijdje stopt, kan het zijn dat de dynamo niet volledig oplaadt. Er zijn echter wel symptomen, zoals het teruglopen van het toerental bij het aanzetten van de lichten of als er wat verbruik is, hebben ze de neiging om het toerental te laten dalen totdat ze in sommige gevallen stoppen. Dit is nu eenvoudig te controleren met een tester of handmatig. Wat niet echt aan te raden is, is dat de minpool van de accu wordt losgekoppeld als de motor stopt, dan heb je problemen met de dynamo. Als dat niet het geval is, ligt het probleem ergens anders. In de praktijk zijn er maar heel weinig dynamo's met intermitterende laadproblemen. Ik denk dat ik er in mijn hele carrière maar één heb gezien. Controleer dit echter wel als je niets wilt verliezen.