Zoek MDM

Bulletin

Mening over het Opel Vectra-probleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9133 door handmatig-mechanisch
Mening over het probleem van de Opel Vectra Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal.
Ik heb een Opel Vectra 1.6 met een X16XEL-motor. Ik heb de cilinderkop gerepareerd en de pakking vervangen. De reparatie verliep prima, maar na een tijdje ging het CHECK ENGINE-lampje branden en begon de motor haperend te lopen. Ik vermoed de temperatuursensor, een van de twee, of de EGR-klep, zonder de MAF uit te sluiten. Eerlijk gezegd wil ik geen geld uitgeven aan een scan.
Bovendien, bij het verwijderen van de cilinderkop, boven het inlaatspruitstuk, zit een zwart aansluitblok waar de verschillende kabels en connectoren naartoe gaan. Er is een lichtblauwe met twee aansluitingen, maar ik weet niet waar die naartoe gaat.
Als u me hierover kunt adviseren, zou ik dat zeer op prijs stellen.
Heeft iemand trouwens een gedetailleerde handleiding voor deze X16XEL-motor van de Opel Vectra uit 1997-1998? De handleiding voor de Chevrolet Vectra uit 1998-1999 werkt ook.
Groeten uit Chili

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9150 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mening over het probleem met de Opel Vectra
Hoe lekt het? Welk probleem veroorzaakt het? Het maakt geen schokken, is het bestand tegen explosies? Als je die lichtblauwe 2-input connector niet hebt losgekoppeld, gaat hij waarschijnlijk nergens heen. Controleer of hij vuil is, alsof hij nooit is aangesloten, of dat hij schoon is. Er zijn veel connectoren die niet in grote auto's passen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9151 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mening over het probleem met de Opel Vectra
Sterk, uit welk deel van Chili kom je?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9161 door handmatig-mechanisch
:) Als reactie op wat ik misfiring noem:
de storing begint wanneer de motor 90 °C bereikt. Symptomen zijn onder andere: hij schokt en verliest vermogen, wat de indruk wekt van een oude motor. Het gele motorstoringslampje (elektronische motorverbindingsindicator) gaat onmiddellijk branden. Als ik de connector van de temperatuursensor loskoppel, gaat het motorstoringslampje uit, maar de storing blijft bestaan.
Wat betreft het gebied in Chili waar ik vandaan kom, kan ik u vertellen dat ik uit Santiago kom, maar dat ik woon en werk in Coquimbo en La Serena.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9165 door handmatig-mechanisch
Oké, sterk, precies zoals je me vertelt, het loskoppelen van de temperatuursensor heeft er niets mee te maken. Het schokken kan een probleem zijn met de MAF, TPS, krukasrotatiesensor, enz., die bij 90 graden aangeeft, intrigeert me. Als je wilt, kan ik je helpen zodra ik tijd heb. Gelukkig voor jou kom ik uit Coquimbo en heb ik een scanner. Als je wilt, bel me dan en we controleren het, het kost je niets. Ik vertel je gewoon wat de scan zegt en dan zie je hoe en wanneer je het kunt repareren. Want volgens jou repareer je het zelf. Nou, als je wilt, bel dan 8-7498982. Mijn naam is Cristian. Wat jou is overkomen in een voertuig van dat merk is mij nog nooit overkomen in een Suzuki. Het hield op, ik heb de thermostaat eruit gehaald en alles was weer in orde, want ik weet het niet, maar het is niet meer kapot gegaan.