Zoek MDM

Bulletin

Airconditioningregelaar

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9095 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Airconditioningregelaar
Hoi Kikemec,

ik heb het roulettewiel getest in een andere, vergelijkbare gezinsauto en het werkt bij alle snelheden. Wat ik niet weet, is hoe ik de spanningen moet controleren. Het geeft aan dat er kortsluiting is om te kijken of de diode goed werkt. Ik heb het gecontroleerd met een multimeter en het lijkt in orde. Ik wil graag weten of ik het met een beetje soldeer weer kan aansluiten.

Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9103 door handmatig-mechanisch
Kijk naar de diode als deze beschadigd is. Deze blokkeert de eerste drie snelheden en de vierde is direct. Deze zou moeten werken zonder de weerstand aan te sluiten. Als u een stroomtester of testpunt hebt, koppelt u de weerstand los, zet u de snelheidsregeling op één en in de weerstandsconnector op één aansluiting zal deze positief (+) aankomen. Vervolgens zet u de regeling op twee en zou deze positief (+) moeten aankomen op een andere aansluiting. Hetzelfde geldt voor de derde aansluiting en de vierde, zoals ik al zei, is direct. Als alles aankomt, verandert u de weerstand, want zoals ik eerder begreep, had u de diode direct aangesloten. Als dit niet werkte, kwam dat doordat een gloeidraad in de weerstand gebroken was. Veel succes. :woohoo:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9120 door handmatig-mechanisch
Hallo Gaudencio05,

gisterenmiddag ben ik de hele middag bezig geweest met de storing en het controleren van de spanningen van alles, en ik krijg overal spanning. Ik verveel me nu al en weet niet wat ik moet doen. De filamenten van de weerstand zijn op sommige plekken zichtbaar. Ik heb de spanning gecontroleerd en die was ook verdwenen. Dus als je andere ideeën hebt, laat het me dan weten, want ik ben helemaal de weg kwijt en weet niet wat ik moet doen. Ik zie dat ik hem uiteindelijk toch naar de garage moet brengen.

Alvast bedankt.