Zoek MDM

Bulletin

elektrische ventilator

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9008 door handmatig-mechanisch
elektrische ventilator Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, mijn elektrische ventilator is kapot gegaan. Ik heb hem uit elkaar gehaald en nieuwe koolborstels geplaatst. Voordat ik hem monteerde, heb ik hem rechtstreeks op de accu getest en hij werkt prima. Het bleek dat toen ik hem weer in elkaar zette en alle kabels weer op hun oorspronkelijke plek legde, de zekering doorsloeg. De auto is een Fiat Uno uit 2001. Kan een kortgesloten elektrische ventilator goed werken direct op de accu? Ik vertel je dit omdat alles normaal was voordat ik de ventilator demonteerde. Het probleem ontstond toen ik de ventilator uit elkaar haalde en de nieuwe koolborstels plaatste. Bedankt voor je hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9010 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp Re: elektrische ventilator
Hoi vriend, kijk eens goed naar de aansluitingen. Misschien zit er een aarddraad in. Heb je alles precies zo aangesloten als voorheen? Zou je de pluskabel van het elektrische systeem niet verkeerd om kunnen aansluiten? Controleer ook of de motor wel de goede kant op draait door hem onder spanning te zetten. Succes en groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9015 door handmatig-mechanisch
Een kortgesloten elektromotor is altijd kortgesloten. Controleer de aansluiting, daar kan het probleem zitten. Misschien heb je de elektromotor verkeerd gemonteerd en waren de kabels omgedraaid.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9016 door handmatig-mechanisch
Omdat het voorheen toch prima werkte?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9022 door handmatig-mechanisch
Ik heb de elektrische ventilator weer uit elkaar gehaald en alles lijkt in orde. Ik heb de zekering van 30 ampère erin gezet. De ventilator slaat aan, maar na ongeveer een minuut draaien slaat de zekering weer door en smelt het plastic van de zekering bijna. Kan iemand op het forum me een oplossing geven of moet ik een nieuwe ventilator installeren? Hoe dan ook, ik zou graag jullie mening over deze elektrische ventilator willen weten. Waarom slaat de zekering door als hij normaal werkt, dat wil zeggen, hij start krachtig en werkt normaal? Als iemand me kan uitleggen wat ik met de tester kan meten, zou ik dat op prijs stellen. Bij voorbaat dank. De elektrische ventilator is van een Fiat Uno uit 2001. Dank u wel.