Zoek MDM

Bulletin

waterproblemen in Renault Express

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 1 week geleden #8962 door handmatig-mechanisch
Waterproblemen in Renault Express Geplaatst door manual-mecanica
Groeten op het forum. Ik heb een Renault Express diesel en van de ene op de andere dag begon hij water te lekken (het komt uit de tank) zonder dat hij warm werd, zodra ik hem startte. Ik heb de thermostaat verwijderd en de waterpomp gecontroleerd (die lijkt in orde) en het is nog steeds hetzelfde. Kan iemand me helpen? Bedankt. Geweldig forum.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 1 week geleden #8963 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Waterproblemen in Renault Express
Hallo, kom op, het is waarschijnlijk dat je de cilinderkoppakking hebt beschadigd en dat er een compressielek is richting het koelcircuit. Ervan uitgaande dat je radiator niet verstopt is, kijk daar eens rond. Veel succes en met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 1 week geleden #8969 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Waterproblemen in Renault Express
Hoi Jal. Bedankt voor je antwoord. De radiator is in orde. En als de cilinderkoppakking de cilinderkoppakking is, weet ik niet wat ik ervan moet denken, aangezien water geen olie is en olie geen water, denk ik dat een van deze twee symptomen ook aanwezig zou moeten zijn. Zo niet, laat het me dan weten, want dan zou het dat zijn. Nogmaals bedankt en met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 1 week geleden #8972 door handmatig-mechanisch
Kom op, als ik het goed begrijp, komt er water uit de uitlaat. Als dit de eerste keer is dat je hem die dag start, kan het gewoon condensatie in de cilinders zijn, wat tot op zekere hoogte normaal is.

Als er daarentegen op enig moment van de dag water in staat, kan er sprake zijn van een probleem met de cilinderkoppakking of een gebarsten cilinderkop. Om dit te verifiëren, raad ik u aan om het te proberen met een cilinder lektesterMet deze apparatuur kunt u eenvoudig vaststellen waar het probleem ligt.

Ik hoop dat het je helpt.

;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 1 week geleden #8983 door handmatig-mechanisch
vriend, als het probleem water in de uitlaat is, dan is het de cilinderkoppakking. Als het probleem is dat er water lekt via de tank, controleer dan de dop hiervan. Het lekkende water kan naar de olie stromen, of andersom, of de olie naar het water. Het kan ook zijn dat er druk is richting het water en er niets anders is dan druk. Er zijn geen symptomen, maar u kunt het controleren door de tankdop te verwijderen en de auto te starten en vervolgens gas te geven. Als er water omhoog komt, dan is het de druk van de cilinders in de watertank. Verwijder de thermostaat niet in dit soort systemen, want dan kunt u de druk niet egaliseren. Als u dat wel doet, starten de elektromotoren niet.