Zoek MDM

Bulletin

startproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #8955 door handmatig-mechanisch
Startproblemen Gepubliceerd door manual-mecanica
Groeten op het forum! Ik heb wat advies nodig over hoe ik een koude dieselmotor kan starten met twee 12-volt accu's, zodat ze, wanneer ze aangesloten zijn, 18 volt leveren. 24 volt kan de startmotor beschadigen. Daarom zou ik het op prijs stellen als u mij kunt vertellen hoe ik de benodigde aansluiting kan maken. Met vriendelijke groet, January 62 :)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 2 maanden geleden #9087 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: startproblemen
Hallo, allereerst weet ik niet of de auto twee accu's gebruikt. Zo ja, dan is het geen probleem om 12V-accu's te installeren. Ik heb benzineauto's van Nissan en Mitsubishi gezien die twee accu's gebruiken. Ten eerste moet je er rekening mee houden dat de accu voor deze auto's minimaal 60 ampère moet zijn. Daarnaast hoef je bij het starten alleen het contact aan te zetten. Er verschijnt een spiraalsymbool op het dashboard. Start de auto zodra het contact uit staat. Het probleem zou kunnen liggen bij de gloeibougies die in benzineauto's worden gebruikt, omdat deze na verloop van tijd doorbranden en startproblemen veroorzaken. Je moet deze bougies controleren en doorgebrande exemplaren vervangen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.