Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de 115 pk VW Passat TDI (1999)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 2 weken geleden #8868 door handmatig-mechanisch
Problemen met de 115 pk VW Passat TDI uit 1999 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een Volkswagen Passat 1.9 TDI 115 pk. 99, heeft 220.000 km., een paar dagen geleden begon het waarschuwingslampje te branden dat er geen koelvloeistof meer was, nadat ik had gecontroleerd of er inderdaad ergens een lek was, bracht ik hem naar de werkplaats om te kijken waar het lekte. Eerst dacht ik dat het een slang kon zijn, maar het bleek geen slang te zijn, maar dat het door het blok lekte waar een porie of een kleine scheur was ontstaan. Eerst probeerde ik het als goedkopere optie te bedekken met nural, maar dat werkte niet. De oplossing was dus om de motor te demonteren en het blok te laten lassen, wat ook is gebeurd. Nadat het blok was gelast en de motor weer in elkaar was gezet, kreeg ik een melding dat mijn auto klaar was en dat ik hem zou komen ophalen. Toen ik de werkplaats verliet, merkte ik dat er lichte witte rook uit de uitlaat kwam die normaal gesproken niet komt. Ik meldde dit aan de monteur, die me vertelde dat het normaal was omdat hij de hele motor had gedemonteerd totdat hij opnieuw was afgesteld om deze rook toe te voegen, maar ik heb nog niet eens 50 km gereden toen de lichte rook was veranderd in een schoorsteen, de auto zag eruit als een oude stoomlocomotief, en het waarschuwingslampje ging branden dat de olie op was... Ik bel de sleepwagen en de auto terug naar de werkplaats, diagnose: kapotte turbo, want de auto is al oud en heeft zijn km-stand. hij monteert een tweedehands gereviseerde turbo, nu heeft hij hem teruggegeven, maar ik merk een paar dingen op die ik hem heb verteld, maar voor hem is alles normaal en is het slechts een kwestie van tijd voordat ze worden verholpen, laten we eens kijken wat jij ervan vindt:

De auto rookt nog steeds, hij zegt dat het komt omdat er nog olie in de uitlaat zit van toen de turbo kapot ging en dat totdat deze volledig is opgebrand het eruit zal blijven komen, ik heb dit gemerkt toen hij een tijdje had gedraaid en op snelheid heeft rondgedraaid, 120, 130, op lagere snelheid of als hij koud was, ik heb het niet gemerkt.

De auto accelereert niet met hetzelfde plezier als voorheen, in de 2e, 3e en 4e versnelling is er nauwelijks verschil, maar in de 5e versnelling heeft hij moeite met accelereren en als je hem laat zakken tot 2000 toeren of minder is er geen manier om hem omhoog te krijgen, zelfs niet als je op de vloer staat, volgens de monteur is dit totdat de turbo is afgesteld, ik heb hem verteld dat ditzelfde mij een tijdje geleden ook al is overkomen, toen ik ongeveer 100.000 km had. en toen was het de flowmeter, wat een veelvoorkomend defect was bij auto's die destijds met TDI-motoren uitkwamen, en nu vrees ik het ergste of is het mogelijk dat het over een tijdje wordt verholpen en weer goed werkt.

Wat denk je? Ik heb net de motor uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet en de turbo ging kapot, en nu de turbo is vervangen, werkt hij niet goed. Het komt allemaal door een reeks toevalligheden, en één defect staat los van of kan te wijten zijn aan een verkeerde montage. Ik heb ook de stuurriem vervangen omdat die een groef had gevreten, en nu, als je het stuur helemaal draait, klinkt het alsof de riem slipt. Het klinkt als een krekel. En ze zeggen dat het alleen zo is totdat de nieuwe riem gemonteerd is. En ik weet niet meer wat ik ervan moet denken. Dit is de eerste keer dat deze garage mijn auto heeft gerepareerd.

Bedankt allemaal, en sorry voor het lange bericht.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 2 weken geleden #8906 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de 115 pk VW Passat TDI uit 1999
Mijn vriend, bij het demonteren en monteren van het blok zou je geen andere problemen moeten hebben. Als alleen de vijfde versnelling het probleem is, kan het zijn dat de motor nog te hard loopt en moet worden ingereden. Hoe zit het met de rook na het vervangen van de turbo? Je moet alles wat in de uitlaat zit verbranden. Dit moet natuurlijk snel gebeuren, dat wil zeggen binnen een week of twee, niet langer. Een kapotte turbo wordt meestal veroorzaakt door een gebrek aan olie en daarom slaat hij af. Als er geen turbotimer is, is het beter om die te installeren. Wat betreft het geluid bij het draaien, raad ik aan om het hydraulische oliepeil en de lucht in de banden te controleren. Dat is alles. Als het goed is, is de pomp het probleem. Groeten en succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.