Zoek MDM

Bulletin

Problemen met Chrysler Voyager en Mechanische Werkplaats..

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8854 door handmatig-mechanisch
Problemen met de Chrysler Voyager en de garage... Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik wil graag mijn situatie delen. Mijn vader heeft een Chrysler Voyager 2.5 TD uit 2000 met meer dan 117.000 kilometer op de teller. De auto is onlangs in de garage geweest vanwege startproblemen. De monteur heeft de startmotor gerepareerd, maar niet vervangen. Tot zover geen probleem. Het probleem is dat twee dagen nadat we de auto bij de garage hadden opgehaald, de distributieketting is gebroken (deze auto heeft geen riem).

Mijn vraag is: moesten ze de ketting verplaatsen, losmaken of verwijderen om aan de startmotor te kunnen werken?

Door de breuk zijn enkele stoterstangen, die de beweging van de nokkenas naar de kleppen overbrengen, verbogen. Mij is verteld dat het ernstig is, maar niet al te erg. Wat me zorgen baart, is dat het gebeurde vlak nadat de auto in de garage was geweest.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8866 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Problemen met Chrysler Voyager en de werkplaats..
Weet iemand of je de distributieketting moet aanraken om bij de startmotor te komen? Er moet hier toch wel een monteur in de buurt zijn, of niet?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8905 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Problemen met Chrysler Voyager en de werkplaats..
Mijn vriend, de startmotor heeft niets te maken met de distributieketting; ze zitten aan tegenovergestelde kanten van de motor. De distributieketting zit aan de voorkant en de startmotor aan de achterkant, aan de kant van de versnellingsbak, en wijst naar het frame. Het probleem met de klep waardoor de motor niet meer synchroon loopt, is normaal.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #8921 door handmatig-mechanisch
Dankjewel, ik heb het al uitgezocht; ik weet niets van autotechniek. Het leek me gewoon vreemd dat het gebeurde vlak nadat ik de garage had verlaten.
En zoals het spreekwoord zegt: verwacht het ergste en je hebt gelijk... Maar ik neem aan dat het gewoon een ongelukkig toeval was.

Bedankt voor je reactie