Zoek MDM

Bulletin

Problemen met Chrysler Voyager en Mechanische Werkplaats..

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 2 weken geleden #8854 door handmatig-mechanisch
Problemen met Chrysler Voyager en Mechanic Workshop. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik vertel jullie over mijn geval. Mijn vader heeft een Chrysler Voyager 2.5 TD uit 2000 met ruim 117.000 km op de teller. Hij was onlangs bij de garage vanwege startproblemen. De monteur heeft de startmotor gerepareerd, maar niet vervangen. Tot nu toe is alles normaal. Het probleem is dat twee dagen nadat de auto uit de garage was gehaald, de distributieketting brak (deze auto heeft geen riem).

Mijn vraag is: moesten ze deze ketting verplaatsen, losmaken of verwijderen om aan de startmotor te komen?

Door deze breuk zijn enkele van de stangen die de beweging van de nokkenas naar de kleppen overbrengen, verbogen. Volgens wat ik heb begrepen is het probleem ernstig, maar niet extreem. Wat me zorgen baart, is dat het gebeurde vlak nadat de auto bij de garage was.

Groeten allemaal, en bedankt voor jullie reacties.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 2 weken geleden #8866 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met Chrysler Voyager en Mechanical Workshop.
Weet iemand of je de distributieketting moet aanraken om bij de startmotor te komen? Kom op, er moet hier toch wel een monteur zijn?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 2 weken geleden #8905 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met Chrysler Voyager en Mechanical Workshop.
Mijn vriend, de starter heeft niets te maken met de ketting. Ze zitten aan tegenovergestelde kanten van de motor. De ketting zit in de distributie, dat wil zeggen aan de voorkant, en de starter zit aan de achterkant, aan de zijkant van de doos en wijst naar de sluiter. Het is normaal wat er gebeurt met de Dovablas-klep, waarbij de motor desynchroniseert.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 2 weken geleden #8921 door handmatig-mechanisch
Bedankt, ik heb het al gecontroleerd. Ik heb geen verstand van mechanica. Het leek me gewoon vreemd dat het gebeurde vlak nadat ik de garage had verlaten.
En zoals het gezegde luidt: denk goed na en je krijgt gelijk... Maar ik denk dat het gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden was.

Bedankt voor je reactie