Zoek MDM

Bulletin

Ik heb hulp nodig met mijn Nissan Pick-up

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8816 door handmatig-mechanisch
Ik heb hulp nodig met mijn Nissan Pick-up Gepubliceerd door manual-mecanica
Het probleem dat ik heb is dat ik het voertuig start, ik zet het in beweging, maar na ongeveer tien minuten slaat het af, het stuurt geen vonk meer naar de kaars of bougie, dus ik betwijfel of het de computer is, maar de injectoren zijn al geëlimineerd, dat wil zeggen, het heeft een carburateur, maar wat kan ik doen om de computer te elimineren en ervoor te zorgen dat deze gelijkstroom naar de verdeler stuurt, zodat de stroom naar de bougies niet langer wordt onderbroken? De pick-up is een Nissan Z-24 model 1986, ik zou het op prijs stellen als u mij een oplossing en ook de technische handleiding kunt sturen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8818 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb hulp nodig met mijn Nissan Pick-up
B) GROETEN MISSCHIEN HEBT U EEN CONVENTIONELE ONTSTEKING NODIG OM DE ECM -ONTSTEKING VOLLEDIG TE ELIMINEREN EN HET IS NODIG OM VELE ELEMENTEN TE ELIMINEREN ZOALS: INLAATLUCHTTEMPERATUURSENSOR, DE 2 KATALYSATORZUURSTOFSENSOREN; U KUNT MISSCHIEN UW BRANDSTOFFILTER CONTROLEREN OF ER KAN OF NIET BRANDSTOF ZIJN OF VEEL, WAARDOOR HET FOUT VERSTIKT; ONTHOUD DAT DE VERBRANDING GEBASEERD IS OP BRANDSTOF EN VONK. CONTROLEER HET DAAR EN ALS U DE FOUT VINDT, LAAT HET ONS DAN WETEN. SUCCES!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8821 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb hulp nodig met mijn Nissan Pick-up
Hartelijk dank voor uw reactie, maar ik kan u wel vertellen dat die sensoren al uitgeschakeld zijn. Dat betekent dat de computer in principe de enige is die signalen naar de spoel stuurt die stroom naar de verdeler stuurt. Kunt u mij echter misschien vertellen of ik de verdeler van een model uit 1984 of 1985 kan aanpassen en of dat mogelijk is, of de spoelen vervangen moeten worden, of dat de oude gebruikt kunnen worden. Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8822 door handmatig-mechanisch
[kleur=#BF4080][/kleur] :) vriend: Het lijkt erop dat de storing in je truck te wijten is aan verzadiging van de bobines. Het is zeer waarschijnlijk dat de bobines na 10 minuten oververhit raken, waardoor de vonk wordt geblokkeerd. Laat ze een half uur afkoelen. Als de motor start nadat hij is afgekoeld, is de kans groot dat de spanningsregelaar van de dynamo overbelast is, of dat er een defect circuit is dat, wanneer het opwarmt, de stroom naar de bobines blokkeert, of dat de bobine zelf defect is.
Test of de computerpulsen je bereiken tijdens de storing. Ik raad het gebruik van het conventionele ontstekingssysteem af; het is erg verouderd. Mocht je het nodig hebben, ik heb de handleidingen voor de Nissan D21/D22 met dat motormodel.
Groeten,
Simon.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 2 weken geleden #8827 door handmatig-mechanisch
MR503

:lol: Deze motor is verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen, waarvan er één een fabriekscarburateur heeft.
Voor deze versie is er een verdeler die, omdat hij elektronisch is, niets met de computer te maken heeft.
Mijn suggestie is om zo'n verdeler te kopen, die alleen stroom nodig heeft van de schakelaar en de aarde, en vervolgens het signaal of de puls naar de spoelen stuurt. Er is een versie beschikbaar voor beide spoelen, zelfs als er twee of één spoel is.:kant: