Zoek MDM

Bulletin

FORD KA

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8779 door handmatig-mechanisch
FORD KA Gepubliceerd door manual-mecanica
HALLO, KAN IEMAND MIJ HELPEN??? IK MOET HET CARTERKASTDEKSEL VAN EEN FORD KA UIT 2007 VERWIJDEREN, MAAR DAT KAN NIET. IK GA HET VOOR HET EERST VERWIJDEREN. IK HEB ALLE ZICHTBARE SCHROEVEN AL VERWIJDERD, MAAR HET KOMT ER NIET AF. KAN IEMAND MIJ VERTELLEN HOE IK HET MOET VERWIJDEREN???

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8780 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:FORD KA
Als je zeker weet dat je alle schroeven uit het carter hebt verwijderd, is het probleem dat de siliconenkit die er standaard in zit, moeilijk te verwijderen is. Je kunt dit doen met een platte schroevendraaier die je op een van de hoeken legt. Het wordt een beetje hard bij het verwijderen. Wees voorzichtig met het oliefilter nadat je het carter hebt verwijderd. Over het algemeen kun je het carter het beste naar één kant kantelen, zodat je het eruit kunt halen zonder het filter te beschadigen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8782 door handmatig-mechanisch
Vriend, het carter komt niet los en dat wil niet omdat je twee bouten moet losdraaien. Als je model K is, zoals degene die ik heb gerepareerd, denk ik dat het bouwjaar 2000 is, dan is het probleem het volgende: er zitten twee bouten verborgen. Je zult de versnellingsbak moeten verwijderen en daar zitten ze dan, ze gaan orisontaal naar binnen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8788 door handmatig-mechanisch
Mij overkwam hetzelfde met een Ford Courier uit 2002. Ik moest de versnellingsbak demonteren om het carterdeksel te kunnen verwijderen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8790 door handmatig-mechanisch
Hoi Blackboy, wat een pech, Kikemec en Gaudencio05 hebben helemaal gelijk met hun observaties. Maar kijk eens naar het goede nieuws: maak van de gelegenheid gebruik om de koppeling en de krukaskeerring te controleren/vervangen nadat je de versnellingsbak hebt gedemonteerd. Groeten, JUEJA