Zoek MDM

Bulletin

Het strakker maken van een kangoo-gordel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8786 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Kangoo-riem aanspannen
Bedankt voor de tip. Moet ik hem minstens 90 graden aandraaien? Moet ik hem met beide handen draaien om hem te draaien? Of is één hand genoeg? Knuffels.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8791 door handmatig-mechanisch
Hoi Juan, neem het bandje tussen je wijsvinger en duim van één hand en probeer het te draaien. Het moet iets minder dan 90 graden zijn. Je komt er zelf wel achter en dan heb je geen problemen. Knuffels.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8797 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de informatie, ik ga doen wat je me hebt verteld en dan ga ik het testen met het kleine apparaatje dat ik al af heb. Het is best goed gelukt. Als je interesse hebt, plaats ik een foto en vertel ik je hoe ik het heb gedaan. Het is makkelijk: een stuk hoekijzer, een stuk draadstang en een paar moeren. Maar als basis neem ik wat je me vertelde over het buigen van de riem.
Mijn grote vraag nu, om de distributieriem te vervangen, is hoe ik het tandwiel van de injectiepomp kan blokkeren? Heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen? Ik heb in het werkplaatshandboek dat op deze pagina staat over de Kangoo gelezen en ik begreep dat je de krukas moet blokkeren. Ik neem aan dat de nokkenas stil blijft staan als je hem niet beweegt, maar ik begrijp dat het tandwiel van de injectiepomp slipt. Hoe kan ik dat doen?
Een knuffel voor iedereen en bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8801 door handmatig-mechanisch
met één hand, met duim en wijsvinger, zal ongeveer 70 of 75 graden voldoende zijn,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8802 door handmatig-mechanisch
Vriend, ik geef je als advies dat je bij het vervangen van de distributieriem zelf markeringen moet aanbrengen. Doe dit met een vloeistofcorrectiemiddel. Ik weet niet hoe ze in jouw land heten. Het idee is als volgt: maak een markering op de poelie die samenvalt met een tand van de riem. Markeer de poelie en de tand. Doe dit op alle drie de poelies, een of twee markeringen per riem. Als je nu een nieuwe koopt, tel je de markeringen van de oude riem en tel je het aantal tanden. Dan is het klaar. De vraag is waarom je de poelie van de pomp moet blokkeren om de poelie te verwijderen of om de distributie af te stellen.