Zoek MDM

Bulletin

Het strakker maken van een kangoo-gordel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8806 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Kangoo-riem aanspannen
Bedankt voor de informatie, ik ben van plan alles te controleren, het probleem met het blokkeren van de injectiepomp is omdat het lijkt alsof er een veer in zit en waar je hem loslaat blijft hij draaien, ik weet het niet. Toen ik met de truck de riem ging vervangen, heeft de monteur hem niet geblokkeerd, maar hij liet me niet zien hoe hij dat deed. Ook de grootte van het blokkeren van de distributie (de krukas) is onbekend. Nu weet ik met de handleiding hoe ik de krukas moet blokkeren. Het probleem met de pomp wil ik niet weten wat er gebeurt als ik hem los laat, tenminste niet bij mijn truck, hahaha. Als je informatie vindt over hoe je een steun kunt maken om hem te blokkeren, fluit dan. Alvast heel erg bedankt voor de informatie die je me hebt gegeven, een knuffel en we houden contact.
ps: vertel eens, heb je ook een Kangoo?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8807 door handmatig-mechanisch
Nee, ik heb geen Kangoo, maar ik heb er wel een aantal gerepareerd, en een Parner en een Boxer. De Berlingo heeft dezelfde motor. De Boxer is een beetje anders, maar voor zover ik me kan herinneren is de enige waar ik de poelie heb verwijderd een Hilux en een Mazda. De pomp komt er niet uit als je de poelies er niet uithaalt. Als je pomp er zo uitkomt, niets anders, dan maakt het niet uit welk merk je hebt. Dan zet je hem op zijn plaats met de ratel of kroonsleutel als het werkt natuurlijk. Maar ik heb ooit eens gereedschap gemaakt om poelies te slepen of te vergrendelen zoals jullie dat noemen, om te voorkomen dat ze springen. Ik heb ze gemaakt voor een Fiat Bravo 1.6. Het bestaat uit een staaf van de gewenste maat om de hendel te maken en een plaat aan een van de uiteinden, rechthoekig van vorm. Bovendien heeft deze rechthoek vier kleine stoppers die dienen om de poelie te draaien. Deze stoppers moeten in de tekening bij elkaar worden opgeteld of van de poelie worden verwijderd. Hiervoor moet je de poelie verwijderen zodra je bent gemarkeerd met riem, die je later gewoon installeert.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8809 door handmatig-mechanisch
Kijk, ik zal het je vertellen en je vragen; ik zeg je, ik hoef geen tandwielen (tanden) van de distributieriem te verwijderen. Waar ik bang voor ben, is dat als ik de spanner loslaat en de riem eruit haal, het nokkenastandwiel niet zal bewegen, denk ik, en het krukastandwiel ook niet, omdat ik het ga blokkeren met het ijzer (weet je hoe dik en lang hij is? Zo doe ik het!),
de angst is dat als ik de riem van de pomppoelie haal, hij zal draaien, ik weet het niet. Omdat ik niet begrijp hoe de injectiepomp werkt, zie ik dat iedereen benadrukt dat de tanden niet mogen slippen, vooral die van de pomp.
Nu vraag ik je: als iemand de distributieriem verwijdert, draait het tandwiel van de injectiepomp dan? Of is er een mechanisme dat kracht op en neer uitoefent en hem zou moeten blokkeren?
Ik vraag je ook over het spannen van de riem, moet ik daarvoor een schroef aan de zijkant van het blok zetten, zoals in de handleiding staat? Nee? Komt er hierdoor druk op de spanrail?
Ik stuur je een knuffel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8813 door handmatig-mechanisch
Mijn vriend, maak het niet zo ingewikkeld. Weet je nog dat ik je vertelde over de markeringen? Maak dan je eigen markeringen. Als je zeker wilt zijn, maak dan drie markeringen op elke poelie: op de nokkenas, op de krukas en op de pomp. Markeer de riem ten opzichte van de markeringen op de poelies. Probeer de poelie zoveel mogelijk tussen twee tanden te markeren. Dat wil zeggen, zodat de tand van de riem in de poelie past en net boven de markering. Begrijp je dat? als je dit drie keer per poelie doet, zal de riem 9 verschillende markeringen hebben, dan kun je ze wissen als je wilt, geen probleem, nadat je dit hebt gedaan, maak je de riem los en verwijder je hem, markeer je de nieuwe riem precies hetzelfde als degene die je hebt verwijderd, dat wil zeggen, neem een tand van de riem en verf of markeer deze, tel dan hoeveel tanden er op de oude riem zitten tot de volgende markering, tel ze dan op de nieuwe riem en neem degene die je al hebt gemarkeerd als referentie enzovoort totdat je de 9 markeringen hebt voltooid, dus wanneer je de nieuwe riem erop zet, laat je de markeringen op de nieuwe riem overeenkomen met die op de poelies, draai ze vast en dat is alles, de kango zal hetzelfde zijn als toen je hem had, het is een snelle en gemakkelijke manier om het te doen, dan wanneer je de riem spant, zorg er dan voor dat de vaste distributiezijde (degene zonder de spanner) zo strak mogelijk staat, respecteer de markeringen gewoon volg de markeringen en dat is alles) je kunt de spanner op verschillende manieren spannen met een schroevendraaier of een hendel dat is geen probleem, zorg er gewoon voor dat de spanner is correct gepositioneerd waar het hoort. U heeft hierbij hulp nodig, aangezien u de spanschroef moet aandraaien terwijl u de riem strak houdt.