Zoek MDM

Bulletin

Het strakker maken van een kangoo-gordel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8778 door handmatig-mechanisch
Het aanspannen van de riem van een Kangoo Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, weet iemand hoeveel mm spanning de distributieriem van een Kangoo heeft? In de handleiding staat hoe je die kunt meten met een apparaat dat ogenschijnlijk Amerikaanse eenheden gebruikt die niet naar mm kunnen worden omgerekend. Ik vraag hoeveel mm, want hier in Argentinië kun je een apparaat kopen dat ongeveer 270 peso kost, maar dat de spanning in mm meet.
Als iemand iets weet, zou ik de informatie op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8781 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Kangoo-riem aanspannen
Hallo vriend, als je het apparaat niet hebt, draai het dan zo vast dat je het, wanneer je het op het langste punt tussen je duim en wijsvinger houdt, nauwelijks 90 graden kunt draaien. Het is perfect. Veel succes en groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8783 door handmatig-mechanisch
Hallo, de spanning van de riem, of het nu de dynamo, de distributieriem of welke riem dan ook is (als je geen gereedschap hebt en het met de hand doet), moet zo worden gespannen dat je hem iets minder dan negentig graden kunt draaien of verdraaien. Ik neem een broekriem als voorbeeld; bij het verdraaien mag de binnenkant niet naar buiten wijzen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8784 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, bedankt voor jullie bezoek. Ik ga naar jullie luisteren. Ik heb de spanning van de dynamoriem nog nooit goed gekregen, vooral om de lagers te beschermen. Ik maak het spanmechanisme door het origineel te kopiëren. Zodra ik klaar ben, plaats ik de foto's en leg ik uit hoe je het moet doen. Het is heel eenvoudig. Wat ik ga doen is hem afmaken, de riem spannen op basis van wat jullie me hebben aangeraden, niet meer dan 90 graden, en dan meet ik met het apparaat hoeveel mm hij is.

Het apparaat is hetzelfde als op de foto, maar dan in mm. Als het draaien van de riem 90 graden goed werkt, is het niet de moeite waard om er zoveel geld aan uit te geven.
omdat het zo gemakkelijk is om te doen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar oud 3 weken geleden #8785 door handmatig-mechanisch
Ik maak van deze gelegenheid gebruik om je te vragen: hoe blokkeer je de distributieriem? Doe je dat met de meegeleverde vergrendelingsaccessoires, of is er een zelfgemaakte manier om de injectiepomp te blokkeren? De krukas wordt geblokkeerd met een klein spijkertje waarvan ik aanneem dat het ongeveer 4 mm dik is. Het nokkenastandwiel bevindt zich volgens de handleiding boven de markering en zou volgens mij niet moeten bewegen, tenzij je iets aanraakt. Het probleem ligt volgens mij bij de injectiepomp.
Heeft de riem de 3 markeringen? Nokkenas, pomp, krukas?
Wat betreft het spannen van de riem: aan één kant (volgens de handleiding in het blokhuis) zit een schroef die tegen de spanrol drukt. Klopt dat?
Knuffels