Zoek MDM

Bulletin

Niet tanken in een Ford Focus Aut. uit 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #8748 door handmatig-mechanisch
Hallo, mijn naam is Jovanny en ik heb een Ford Focus uit 2000 met een 2.0 SPI-motor. Het probleem is dat de auto afslaat zodra ik hem start na het tanken. Ik start hem opnieuw en hij slaat weer af. Bij de derde poging start hij wel, ik geef een beetje gas en hij loopt prima! Dit gebeurt alleen tijdens het tanken; daarna geeft de auto geen problemen meer. Ook voel ik de auto schokken als ik op hoge snelheid rijd, maar alleen bij hoge snelheden.
Ik heb de auto naar de garage gebracht om het brandstoffilter te laten vervangen en de brandstoftank te laten reinigen. Daarna heb ik weer getankt en gebeurde hetzelfde, al schokt hij niet meer bij hoge snelheden!
Wat zou de oorzaak kunnen zijn dat de auto tot wel twee keer afslaat voordat ik het tankstation verlaat, telkens als ik tank?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #8752 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Re: Brandstofstoring in een Ford Focus automaat uit 2000
Het is hoogstwaarschijnlijk de brandstofpomp; waarschijnlijk is er een draadje defect dat beweegt tijdens het tanken en daardoor het contact verliest. Zoals je weet, zit de pomp in de tank. Haal de pomp eruit en test hem. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #8763 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Re: Brandstofstoring in een Ford Focus automaat uit 2000
Het is beter om de injectoren te verwijderen en ze ultrasoon te laten reinigen. Je probleem is dan zeker opgelost. Dit soort gevallen doen zich voor wanneer de motor even duurt voordat hij start en na acceleratie weer prima loopt. Met vriendelijke groet.