Zoek MDM

Bulletin

Mijn Nissan Sentra B14 geeft geen ster

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8644 door handmatig-mechanisch
Mijn Nissan Sentra B14 start niet Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum, maar ik heb echt hulp nodig. Ik heb een Nissan B14 XE uit 2001 met een vijfversnellingsbak en hij start niet. We hebben de zekeringen en de startmotor al gecontroleerd, maar de bougies krijgen geen stroom. De dashboardlampjes branden normaal, maar hij start helemaal niet. Ik heb deze auto een jaar geleden tweedehands gekocht. Hij stond stil, maar is gedeactiveerd en heeft geen versnellingsbak.

Iemand een mening? Ik help je graag.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8650 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Nissan Sentra B14 start niet
Vriend, kijk, laat me je eens wat vertellen. Nissans hebben over het algemeen een veelvoorkomend probleem, waarvan ik denk dat het bij jou ook het geval is: waarom vonkt er geen vonk in een nieuwe auto? Meestal is het een storing in de magneet van de opnemer of de krukasrotatiesensor. Afhankelijk van het land waar je woont, controleer je de flowmeter als deze in orde is. Die geeft ook deze storing aan. Is de startmotor in orde? Nou, controleer de magneet en vertel het me. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8655 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Nissan Sentra B14 start niet
Ik waardeer het dat je me je mening hebt gegeven, maar als de kleppen niet van stroom worden voorzien, zal er geen vonk zijn. Waarom zouden we de magneet van de opnemer moeten controleren?

De startmotor is klaar.

Bedankt, vriend.

Met vriendelijke groet,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 3 maanden geleden #8659 door handmatig-mechanisch
als stroom naar de kleppen, de kleppen gebruiken geen stroom, ik zal kort en breed uitleggen hoe de vangmagneet werkt, het detecteert de rotatie van de volgas door de onderbreking van een magnetisch veld, en dankzij dit stuurt het een signaal naar de spoel of spoelen om de vonk in de bougie te triggeren die overeenkomt met de tijd, deze magneet geeft een vonksignaal en in sommige gevallen doet de flowmeter dat ook, afhankelijk van het type dat uw voertuig heeft, in de meeste Nissans wordt deze vonkfunctie ook gegenereerd door de flowmeter wanneer het de computer vertelt dat er lucht is en dat de motor draait, het zijn meestal hete draden u kunt ze verwijderen en zien dat de draad niet is doorgesneden of verbrand, maar de vangmagneet is degene die de vonk in Nissan aanstuurt en is wat meestal kapot gaat, controleer het en houd me op de hoogte.