Zoek MDM

Bulletin

ECM-problemen bij een Volvo 425 zonder motorstoringslampje

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #8643 door handmatig-mechanisch
Vrienden, kan iemand me helpen met het volgende: als ik de sleutel omdraai, gaat het motorcontrolelampje op het dashboard niet branden en de motor start niet. Ik heb de zekeringen, bedrading en sensoren gecontroleerd, maar ik kan niets vinden. Het is een Volvo vrachtwagen, Amerikaans model, met een 425cc motor. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #8649 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Volvo 425 ECM-problemen, geen controlelampje motor
Ten eerste, het feit dat het motorcontrolelampje niet brandt, kan duiden op een probleem met het lampje zelf; het heeft niets met de computer te maken. Ten tweede, je zegt dat de auto niet start. Maakt hij geluid als je probeert te starten, of gebeurt er helemaal niets? Ik weet niet veel van vrachtwagens, maar met de hulp van een paar forumleden kunnen we het probleem vast wel oplossen. Als je een intelligent brandstofinjectiesysteem hebt, zou daar een probleem kunnen zijn, maar vertel me eerst of de auto überhaupt iets doet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #8661 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Volvo 425 ECM-problemen, geen controlelampje motor
Nou... ik wilde je even laten weten dat de truck helemaal niets doet, en ik heb een andere van hetzelfde model gecontroleerd... en als ik de sleutel omdraai, gaat het motorcontrolelampje een paar seconden branden, dan weer uit, en de motor start. Ik wilde ook nog even vermelden dat ik ooit een soortgelijk probleem had met een vergelijkbaar model, maar van een ander merk, en die startte ook niet, en het motorcontrolelampje ging niet branden toen ik de sleutel omdraaide. Toen ik het controleerde, ontdekte ik dat er een zekering ontbrak, en toen ik die erin deed, werkte het wel, maar het motorcontrolelampje ging nog steeds even branden, dan weer uit, en toen startte de motor. Het probleem is dat er iets mis is met het elektronische systeem (denk ik), want ik heb geen diagnoseapparaat of andere informatie erover.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #8668 door handmatig-mechanisch
Hé vriend, het is makkelijker dan het lijkt. Je hebt een probleem met de stroom- of massa-aansluitingen van de ECM, of er zijn zekeringen doorgebrand. Ik denk ook dat de ontstekingszekering is doorgebrand. Je hebt het motortype niet genoemd, maar afgaande op het vermogen denk ik dat het een N14 Cummins is. Als de zekeringen, stroom- en massa-aansluitingen naar de module in orde zijn, ligt het probleem bij de ECM. Dit kan worden verholpen door de ECM te kalibreren met Insite. Voordat je dit doet, moet je de ECM eerst grondig controleren, want het is een vrij dure reparatie. Succes! Als je vragen hebt, help ik je graag. Ik zou ook alle technische informatie over CAT-motoren die je kunt geven erg waarderen. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #8674 door handmatig-mechanisch
Nou vrienden, het is me gelukt iets te repareren, hoewel ik het probleem niet heb kunnen isoleren en de oorzaak niet heb kunnen achterhalen. Het is me wel gelukt de verbinding te overbruggen en het lampje ging branden (het klinkt als iets uit een bijbels verhaal) en de motor startte... Het is een Volvo VT 425 motor...

Bedankt voor jullie hulp... Oh, ik heb een CAT-handleiding gedownload en die staat op deze pagina, hij is echt goed, hij is voor een CAT 3126E YB motor als ik me niet vergis.

Nou, doei!