Zoek MDM

Bulletin

ECM-problemen bij een Volvo 425 zonder motorstoringslampje

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8643 door handmatig-mechanisch
Vrienden, als iemand me kan helpen met het volgende: Wanneer ik het contact aanzet, gaat het CHECK ENGINE-lampje op het dashboard niet branden en start de motor niet. Ik heb de zekeringen en sensorbedrading gecontroleerd, maar kan niets vinden... Amerikaanse Volvo-truck, 425-motor. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8649 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: ECM-problemen met een Volvo 425-motorcontrolelampje.
Kijk, ten eerste, als het controlelampje niet gaat branden, kan dat komen doordat de lamp zelf is doorgebrand. Het heeft niets te maken met de computer. Ten tweede zeg je dat hij niet start. Hij maakt lawaai als je hem probeert te starten, of hij doet helemaal niets. Ik weet niet hoe het met veel vrachtwagens zit, maar met de medewerking van wat forumleden kunnen we dit oplossen. Als je een intelligent injectiesysteem in de injector hebt, zou daar een probleem kunnen zijn, maar beantwoord eerst mijn vraag of de vrachtwagen wel of niet iets doet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8661 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: ECM-problemen met een Volvo 425-motorcontrolelampje.
Nou... ik kan je vertellen dat de vrachtwagen helemaal niets doet en ik heb er nog eentje van hetzelfde opgemerkt... en als ik het contact aanzet, gaat het controlelampje een paar seconden branden en dan gaat het uit en start de motor... Ik kan je ook vertellen dat ik ooit een soortgelijk probleem heb gehad met een vergelijkbaar apparaat, maar van een ander merk, en dat het niet wilde starten en het controlelampje ging niet branden toen ik het contact aanzette... en toen ik controleerde, ontdekte ik dat er een zekering ontbrak en als ik het apparaat aanzette, bleef het werken en ging het controlelampje nog steeds branden, maar dan ging het uit en startte de motor... Het verhaal is dat er op de een of andere manier iets mis is met het elektronische systeem (denk ik), omdat ik niet over de apparatuur beschik om te scannen of informatie te verkrijgen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8668 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, het is makkelijker dan het lijkt. Heb je een probleem met de voeding of de massa van de ECM? Zijn er open zekeringen? Ik heb ook de ontstekingszekering. Je vermeldt echter niet welke motor erin zit, maar op basis van het vermogen denk ik dat het een N14 Cummins is. Als deze zekeringen, voeding en massamodules goed zijn, ligt het probleem bij de ECM. Die kan met rust gelaten worden door hem opnieuw te kalibreren met Insite. Hiervoor moet je eerst het eerste goed controleren, aangezien de ECM nogal duur is. Succes. Heb je nog vragen? Ik sta klaar om je te helpen. Ik hoop dat je me kunt helpen met technische informatie over Cat-motoren. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8674 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Volvo 425 ECM-problemen zonder motorstoringslampje
Oké vrienden, ik heb iets kunnen oplossen, hoewel ik het probleem niet kon isoleren en de oorzaak ervan niet kon achterhalen. Ik heb een brug gemaakt en het lampje ging branden (het lijkt wel een bijbelse uitspraak) en de motor startte... het is een Volvo VT 425 motor...

Bedankt voor jullie hulp... oh, ik heb een Cat handleiding gedownload en die staat op deze pagina. Hij is erg goed. Hij is voor een Cat 3126e en B motor, als ik me niet vergis.

Nou, tot ziens.