Zoek MDM

Bulletin

"Gecommuniceerde" achterlichten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 8 maanden geleden #863 door handmatig-mechanisch
"Gecommuniceerde" achterlichten Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een probleem dat ik bij sommige auto's heb gezien, en het overkomt mij nu ook.
Ik zet de rechter richtingaanwijzer aan en het werkt correct bij een normale snelheid/cadans. Maar als ik rem, accelereert de richtingaanwijzer.
Als ik de richtingaanwijzer niet aan heb, zie ik tijdens het remmen op het dashboard hoe de richtingaanwijzer aan wil gaan (of heel zwakjes oplicht).

Ik neem aan dat ik de kabels ergens in de auto heb aangesloten. De vraag is: waar moet ik beginnen? Begin ik bij de achterlichten en volg ik de bedrading naar de richtingaanwijzerschakelaar of het rempedaal? Of begin ik andersom?
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
(Let op: dit gebeurt niet met de linker richtingaanwijzer.)

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 7 maanden geleden #978 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mecanica op het onderwerp Re: "Gecommuniceerde" achterlichten
Je hebt een losse aarding voor de achterlichten, of een doorgeknipte draad, of de aansluitingen van een van de lampen zijn niet geaard.

Ik zal het even kort uitleggen. De stroom hoort door een lamp te gaan (welke het ook is) en naar de aarde te gaan nadat je hem hebt aangezet.

Omdat de aarde voor de lampen gemeenschappelijk is, wat betekent dat alle lampen naar dezelfde aardingsdraad gaan, gaat de stroom, als er geen aarde is, door één lamp en naar de aarde via een andere lamp, wat het "kermiseffect" veroorzaakt, hahaha.

Het is niet ernstig... maar je zult de lampen moeten verwijderen en de aansluitingen grondig moeten schoonmaken, de aarde moeten controleren met een multimeter, enz.

Ik hoop dat dit nuttig is geweest.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar en 5 maanden geleden #1097 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mecanica op het onderwerp Re: "Gecommuniceerde" achterlichten
Zoals onze vriend megabeat zegt: het is een massaprobleem.